‌تا سه ماه آینده۵۰هزار پورت VDSL در استان قم نصب میگردد

سیداسدا… دهناد مدیرعامل مخابرات استان قم که بمناسبت روز جهانی ارتباطات سخن می گفت با اعلام این مطلب گفت : سرویس جدید VDSL که مشترکین میتوانند از اینترنت با حدود ۴ برابر افزایش سرعت دریافت کنند در حال واگذاری است و تا اکنون بیش از ۷۵۰۰ پورت نصب شده که از این تعداد ۵۷۰۰ پورت […]

سیداسدا… دهناد مدیرعامل مخابرات استان قم که بمناسبت روز جهانی ارتباطات سخن می گفت با اعلام این مطلب گفت : سرویس جدید VDSL که مشترکین میتوانند از اینترنت با حدود ۴ برابر افزایش سرعت دریافت کنند در حال واگذاری است و تا اکنون بیش از ۷۵۰۰ پورت نصب شده که از این تعداد ۵۷۰۰ پورت به مشترکین واگذار شده است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم  به نقل ازروابط عمومی مخابرات منطقه قم ،مدیر عامل مخابرات استان قم به استقبال خوب این سرویس از سوی مشترکین اشاره کرد و اظهار داشت : در فاز یک و دو تغییر بسته مشترکین از ADSL به VDSL و زیرساخت لازم برای ۱۴۰۰۰ پورت در حال انجام است.
مهندس دهناد افزود: این توسعه و فراهم سازی زیرساخت این امکان را به مخابرات استان خواهد داد تا ظرف سه ماه آینده ۵۰۰۰۰ پورت VDSL نصب و آماده ارائه به مشترکین شود.
وی با اشاره به افزایش میزان مصرف اینترنت از سوی مشترکین ولزوم استفاده از فضای مجازی علی الخصوص در بحران کرونا خاطر نشان کرد : برخود فرض میدانیم تا این امکان را برای مشترکین فراهم کنیم که بتوانند اینترنت را با کیفیت و سرعت بالا دریافت و استفاده نمایند.
مدیرعامل مخابرات استان در ادامه به واگذاری FTTH در استان هم اشاره کرد و افزود: برای ۱۶۰۰۰ مشترک بستر فیبر آماده واگذاری است که در صورت تقاضا میتوانند سرویس FTTH ( ارائه اینترنت از بستر فیبر تا منازل مشترکین )را دریافت کنند.
دهناد افزود: در حال حاضر ۲۲۵۰ مشترک از سرویس ftth استفاده میکنند و در شش ماهه اول امسال حدود ۱۵۰۰ مشترک دیگر به این سرویس خواهند پیوست.
وی در ادامه با تبریک روز جهانی ارتباطات به شعار امسال ITU فناوری اطلاعات وارتباطات در خدمت توسعه پایداراشاره کرد وافزود ما نیز با فراهم سازی بستر مناسب ارتباطی در استان در صدد تحقق پیش ازموعد این شعار در استان هستیم.