۱۵ نفر از برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم تجلیل شدند

همزمان با میلاد امام هادی ع و بازگشایی تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، ۱۵ نفر از برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم تجلیل شدند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور […]

همزمان با میلاد امام هادی ع و بازگشایی تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، ۱۵ نفر از برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم تجلیل شدند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور آیت ا… فقیهی، استاد حوزه؛ معصومه ظهیری، معاون حوزه علمیه خواهران سراسر کشور؛ سیدموسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ عطاءالدین قاسمی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ امیرعطاءاله جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی، مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و مدیریت کتابخانه آستان مقدس، حجت الاسلام والمسلمین هادی قبادی، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مدیر شعبه استانی این سازمان در استان قم؛ مهدی محمدی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جباری در آغاز سخنانش بیان کرد: افتخار ما این است با برگزاری جشنواره های مذهبی فرهنگی همچون مسابقه بزرگ و خانوادگی رضوی در مسیر درست و ناب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گام برداریم و این جشنواره حرکتی فعال در راستای رشد و تعالی ارزش هایی است که معصومین صلوات ا… علیهم اجمیعن به ما آموخته اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره رضوی در سه سال متوالی اظهار داشت: این مسابقه با استقبال مردمی در بخش کودک، نوجوان و بزرگسال و خانوادگی همراه بوده و هدف آن شناخت بیشتر خاندان پیامبر به ویژه عالم آل محمد و حضرت فاطمه معصومه (س) است. وی افزود: نتیجه تلاش همکاران ما، حضور پرشور کتابخوانان و دوستداران آل پیامبر در این مراسم است که اجر و پاداش آن در نزد پروردگار و علی بن موسی الرضا (ع) محفوظ است.

جباری گفت: امیدواریم خاندان عصمت و طهارت این کمترین را از ما به عنوان سربازان و خادمین فرهنگی به بهترین شکل و لطف خودشان بپذیرند و و توفیق داشته باشیم در خدمت عالم آل محمد انجام وظیفه کنیم. وی سپس به بخش تولید کتاب های بریل به عنوان قطب تولید کننده کتاب های بریل در کشور اشاره کرد و گفت: طیبه و حسن عبدلی از کتابداران فعال این بخش در کمتر از ۲۰ روز، کتاب های جشنواره رضوی را برای روشندلان آماده و به سراسر کشور ارسال کردند. و فرصت مطالعه و شرکت در این مسابقه را برای نابینایان سراسر کشور فراهم آوردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی در ادامه ضمن اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: ان شالله که همه ما بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای مردم شریف و جامعه اسلامی ایرانی باشیم. وی در پایان به بازگشایی تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی اشاره کرد و در پایان گفت: بازسازی این تالار به مدت ۳ ماه طول کشید و این سالن متعلق به همه شهروندان عزیز قمی است و جا دارد که از پیگیری محمد رسولی مسئول امور فنی عمرانی اداره کل و شرکت طاووس ارغنون و دیگر دست اندرکاران که زحمت این پروژه را داشتند تشکر و قدردانی کرد.

یادآور می شود در پایان از ۱۵ نفر از برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر به عمل آمد.

تجلیل از رهپویان قم درجهت پوشش مطلوب اخبار جشنواره

همچنین در حوزه رسانه از سیداحمد نجفی اردبیلی، خبرنگار خبرگزاری تسنیم؛ مهدی جنتی سرپرست خبرگزاری پانا؛ حسین کبابی سردبیر پایگاه خبری  رهپویان قم به دلیل پوشش مطلوب اخبار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی قدردانی شد.

لازم به ذکر است از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و امامزاده سیدعلی، دانشگاه قم و بنیاد نخبگان به عنوان دستگاه ها و نهادهای اجرایی که تعامل مناسب با این اداره کل داشتند تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است پخش کلیپ و اجرای سرود، مسابقه و دیگر برنامه های شاد ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.