کودک سه ساله در حال سقوط از ارتفاع نجات یافت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از نجات یک کودک سه ساله در حال سقوط از یک ساختمان سه طبقه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،حمید کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به جزییات این حادثه بیان کرد: با اعلام خبر احتمال سقوط یک کودک سه […]

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از نجات یک کودک سه ساله در حال سقوط از یک ساختمان سه طبقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،حمید کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به جزییات این حادثه بیان کرد: با اعلام خبر احتمال سقوط یک کودک سه ساله از تراس طبقه سه یک واحد آپارتمانی در بلوار جمهوری اسلامی به سازمان آتش‌نشانی، نیرو‌های امداد و نجات در اسرع وقت از‌ایستگاه همجوار به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با سرعت اول و تلاش نیرو‌های امداد و نجات و ورود تیم اول به منزل؛ این کودک در حال سقوط را از محل حادثه در تراس خانه خارج و تحویل خانواده‌اش دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان داشت: تیم‌های دوم و سوم نیز برای نجات این کودک در حال سقوط اقدام به بازگشایی نردبان و تشک نجات کردند که با سرعت عمل تیم اول، نیازی به اقدامات تیم‌های دوم و سوم نشد.

کریمی در پایان با توصیه به شهروندان قمی گفت: خانواده‌ها با هر مشغله‌ای که دارند کودکان خود را در خانه تنها نگذارند و در صورتی که به هر دلیلی مجبور به تنها گذاشتن کودک در خانه هستند تمام ورودی‌های تراس و پشت بام‌ها را قفل کرده و تمام تراس‌ها را مجهز به نرده و حفاظ‌های آهنی با مشبک‌های ریز بکنند تا امکان رد شدن هیچ یک از اعضای بدن کودکان از آن‌ها ممکن نباشد.