کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی از شرکت‌های بیمه با تصادفات ساختگی

فرمانده انتظامی استان قم گفت: اعضای باندی که با ترفند تصادفات ساختگی ۱۰ میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کرده بودند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پي کسب خبری مبنی بر فعاليت […]

فرمانده انتظامی استان قم گفت: اعضای باندی که با ترفند تصادفات ساختگی ۱۰ میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کرده بودند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پي کسب خبری مبنی بر فعاليت گسترده و خانوادگي یک باند تصادفات ساختگی، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: در بررسی های اولیه مشخص شد یکی از متهمان اصلی این باند، تعدادی تصادف صوري را در سراسر کشور صحنه سازي کرده و مدارک هويتي و همچنین اوراق سفيد امضاء، سفته از مصدومان را در منزل خود نگه داری می کند که در ادامه کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی وی و همدستش را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: سپس متهمان طی تحقیقات صورت گرفته با توجه به شواهد و مدارک موجود به بزه انتسابي اعتراف و سپس در پي کشف مدارک هويتي مصدومان از منزل این افراد، بلافاصله موضوع طی مکاتبه به بيمه مرکزي و همچنین کليه شرکت هاي بيمه اعلام تا از پرداخت ديه به مصدومان که ۳۸ نفر بودند خودداری شود.

سردار آقاخانی گفت: در ادامه با صدور حکم جلب یکی دیگر از متهمان اصلی این پرونده که دارای ۵ فقره سابقه کيفري بود، نامبرده دستگیر و صراحتاً به جرم خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: افراد مذکور اذعان داشتند با شناسایی افراد معتاد ضمن دریافت سفته و اوراق سفيد امضاء، با شکستن استخوان بيني و محل هايي که ديه نسبتاً سنگين تري داشتند آن ها را به محل تصادف برده و پس از صحنه سازی و برخورد آن شخص با یک خودرو در حال عبور، وی را به بيمارستان منتقل مي کرديم.

وی گفت: در بررسي های انجام شده و استعلام از شرکت هاي بيمه مشخص شد متهمان طی ۴۰ فقره تصادف، ۱۰ ميليارد ریال از شرکت هاي بيمه کلاهبرداري کرده اند.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: در ادامه ۶ تن از اعضای خانواده این افراد که در تصادفات ساختگی دخیل بودند دستگیر و در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.