کلاهبرداری در سایت های خدماتی و فروش اجناس دست دوم

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: بعضی کلاهبرداران با ارسال پیامک به صاحبان آگهی های ثبت شده در سایت های تبلیغاتی همچون دیوار و شیپور آنها را به صفحات فیشینگ هدایت می کنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: بعضی کلاهبرداران با […]

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: بعضی کلاهبرداران با ارسال پیامک به صاحبان آگهی های ثبت شده در سایت های تبلیغاتی همچون دیوار و شیپور آنها را به صفحات فیشینگ هدایت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: بعضی کلاهبرداران با نصب نرم افزار دیوار و شیپور و سایر نرم افزارهای فروش اجناس دست دوم در گوشی خود بصورت مداوم آگهی های ثبت شده را رصد می کنند.

وی افزود: کلاهبردار سپس با انتخاب بعضی آگهی ها شماره تماس صاحب آگهی را پیدا کرده و سپس با ارسال پیامکی از یک شماره سامانه پیامکی به مالک آگهی از وی درخواست می کند که با مراجعه به لینک موجود در پیامک مبلغی واریز کند تا آگهی وی منتشر شود.

سرهنگ موالی اضافه کرد: بعضی کلاهبرداران با ارسال پیامک به صاحبان آگهی های ثبت شده در سایت های تبلیغاتی همچون دیوار و شیپور آنها را به صفحات فیشینگ هدایت می کنند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: مالک آگهی که از زمان انتشار آن اطلاعی ندارد، سعی می کند تا وجه مورد نظر را در لینک درج شده در پیامک واریز کند، غافل از اینکه لینک پرداخت ارائه شده توسط کلاهبردار جعلی است.

سرهنگ موالی بیان داشت: کاربران بایستی هوشیار بوده در صورت مراجعه به لینک موجود در آگهی در دام فیشینگ گرفتار خواهند شد و اطلاعات حساب بانکی خود را افشا می کنند.

/////////////

اعلام تغییر آدرس محل سکونت مالکان وسایل نقلیه ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز

سرپرست پلیس راهور استان قم از مالکان خودروها خواست تا حداکثر ۱۰ روز پس از تغییر محل سکونت، نسبت به اعلام آدرس دقیق محل جدید خود به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

سرهنگ “غلامرضا صدفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: برابر ماده ۶ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، اشخاص حقیقی یا حقوقی دارنده پلاک مکلف هستند پس از گذشت حداکثر ۱۰ روز پس از تغییر محل سکونت، یا فعالیت خود نسبت به اعلام آدرس دقیق محل جدید خود به پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.

وی افزود: مسئولیت قانونی مربوط به اطلاع ندادن تغییر محل اقامت یا مرکز فعالیت به عهده مالک یا نماینده قانونی است وچنانچه دارنده خودرو نسبت به این موضوع اهمال و کوتاهی کند، مبلغ ۵۱۰ هزار ریال نیز جریمه خواهد شد.

سرهنگ صدفی ادامه داد: مالکان وسایل نقلیه نیز می بایست شماره تلفن همراه در دسترس خود را نیز ثبت کنند.