کشف ۱۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۸۰ نفر قاچاقچی کالا و کشف محموله های قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار “سید محمود میرفیضی” در حاشیه بازدید از نمايشگاه دستاوردها و کشفيات طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، اظهارداشت: مبارزه با قاچاق کالا در سال “تولید، پشتیبانی ها، […]

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۸۰ نفر قاچاقچی کالا و کشف محموله های قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار “سید محمود میرفیضی” در حاشیه بازدید از نمايشگاه دستاوردها و کشفيات طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، اظهارداشت: مبارزه با قاچاق کالا در سال “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی” به عنوان يکي از سرفصل هاي مهم مأموريتي در برنامه ريزي هاي عملياتي با جديت در دستور کار پلیس استان قرار گرفته است.
وی افزود: طی یک هفته گذشته با تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی استان، ۸۰ نفر از قاچاقچیان کالا دستگیر و ۶۵ دستگاه خودرو توقیف و اقلامی نظیر سوخت، تجهیزات پزشکی، تجهیزات رایانه، لوازم یدکی، ماینر، پوشاک، کولرگازی، پارچه و غیره کشف و برابر نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: آمار دستگیری ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد و ارزش ریالی کشفیات ۱۶۸ درصد افزایش را نشان می دهد.
وی با اشاره به تلاش پلیس استان در حوزه مبارزه با سرقت، تصریح کرد: در مدت مذکور با تلاش های صورت گرفته سرقت داخل خودرو ۲۱ مورد، سرقت قطعات ۲۶ مورد، خودرو ۱۸ دستگاه، موتورسیکلت ۳۸ دستگاه، منزل ۱۷ مورد، مغازه و اماکن ۳۴ مورد و ساير سرقت ها ۷۰ مورد کشف که به زعم کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده ۱۳ میلیارد ریال اعلام و در مجموع ۱۳۸ نفر متهم دستگیر شدند.
سردار میرفیضی با اشاره به اهتمام پلیس نسبت به شناسایی و برخورد با مجرمان سایبری، گفت: در حوزه جرایم سایبری با تلاش کارشناسان ۶ نفر در این رابطه شناسایی و دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی استان قم گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز یک نفر قاچاقچی عمده و ۴۷۸ نفر اعم از خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر و حدود ۷۵ کیلوگرم مواد افیونی کشف شده است.
وی گفت: همچنین در برخورد با ۲ مورد نزاع دسته جمعی، ۲۱ نفر دستگیر و تعدادی سلاح سرد کشف شده است.
سردار میرفیضی با بيان اينکه پليس با مخلان نظم و امنيت با قاطعيت برخورد خواهد كرد از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و بی نظمی بلافاصله از طریق تماس با ۱۱۰ به مرکز فوریت های پلیسی استان اطلاع دهند.