کشف باند گسترده فيشينگ به روش سامانه ثنا درقم

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری اعضای یک باند گسترده فيشينگ در این استان که به روش سامانه ثنا از همشهریان کلاهبرداری می کردند، خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم؛سرهنگ “علی موالی” اظهارداشت: در پی دریافت شکايت هاي متعدد افراد، مبني بر اينکه شخص يا اشخاصي با ارسال پيامک جعلي ابلاغيه ثنا و […]

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری اعضای یک باند گسترده فيشينگ در این استان که به روش سامانه ثنا از همشهریان کلاهبرداری می کردند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم؛سرهنگ “علی موالی” اظهارداشت: در پی دریافت شکايت هاي متعدد افراد، مبني بر اينکه شخص يا اشخاصي با ارسال پيامک جعلي ابلاغيه ثنا و فريب قربانيان به‌روش نصب نرم افزارهاي مخرب بر روي تلفن همراه کاربران، اطلاعات گوشي و اطلاعات کارت بانکي آنان را هک کرده اند، شناسايي متهمين با هماهنگي مقام قضائي در دستور کار اين پليس قرار گرفت.

وی افزود: در روند رسيدگي به پرونده مطروحه با اخذ نيابت قضائي، ۴ متهم در شهرهاي قم و اهواز دستگير و در تحقيقات و بررسي سيستم هاي رايانه اي متهمان، یک هزار و ۵۰۰ پيامک ارسالي به شکات به همراه شماره خطوط آن و همچنين ۳ هزار و ۳۳۰ شماره کارت بانکي مربوط به شکات کشف شد.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: استفاده از شبکه هاي اجتماعي در سطح جامعه به طور چشمگيري افزايش یافته و متاسفانه هر استفاده ابزاري از اين شبکه ها مقدور و حتي آموزش آن نيز به طور کامل و بدون هزينه مالي بارگذاري شده که يکي از اين ابزارها، برداشت غير مجاز از حساب هاي بانکي مردم از طريق فيشينگ است.

وی افزود: يکي از دلايلي که سن مجرمان اين حوزه جرم در اغلب موارد زير ۲۰ سال است به دليل اخذ راهکار و ارائه روش و شيوه اقدام و همچنين عضو شدن در گروه ها و کانال هاي فعال در اين زمينه بوده و با ايجاد ارتباطات لازم و نحوه اقدام و از طرفي عدم اشرافيت و نظارت خانواده اقدام به انجام اعمال مجرمانه مي کنند.

سرهنگ موالی ادامه داد: در مواردي که متهمان به صورت گسترده فعاليت و دسترسي غيرمجاز به حساب هاي بانکي متعددي داشته اند، بصورت برنامه ريزي شده در قالب يک تيم، هر يک از افراد اقدام مجرمانه اي شامل تبليغ، بارگذاري موارد جعلي ، بررسي اطلاعات حساب هاي بانکي و استعلام موجودي و انتقال وجوه (پولشويي) را انجام مي دهند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: در خصوص پرونده مطروحه نيز، متهمان دستگير شده در سطح کشور اقدام به تارگت زني کرده و با اين اقدام باعث اخلال در چرخه اقتصاد کشور مي شوند.

توقیف پژو و کشف محموله پوشاک قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف محموله پوشاک قاچاق در بازرسی از یک دستگاه پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ “بهادر اسماعیلی” اظهارداشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت زنی در محور “سلفچگان – ساوه” یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ را به ظن حمل محموله قاچاق توقیف کردند.

وی افزود: سپس در بازرسی از خودرو مذکور ۲ هزار و ۱۳۰ ثوب انواع پوشاک فاقد مجوز و قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم ارزش محموله کشف شده را بیش از ۲۵۰ میلیون تومان دانست و گفت: در نهایت متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.