کتابخانه عمومی قم در۸ماهه اول سال میزبان بیش از۱۸۰۰برنامه فرهنگی بود

حجت الاسلام والمسلمین امیرعطااله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: در ۸ ماهه نخست امسال در ۲۳کتابخانه عمومی استان ۱۸۸۲ برنامه کتاب‌خوانی، آموزشی و هنری برگزار شده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، حجت‌الاسلام امیرعطالله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان […]

حجت الاسلام والمسلمین امیرعطااله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: در ۸ ماهه نخست امسال در ۲۳کتابخانه عمومی استان ۱۸۸۲ برنامه کتاب‌خوانی، آموزشی و هنری برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، حجت‌الاسلام امیرعطالله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم اظهار داشت: ۲۳کتابخانه عمومی استان افتخار این را داشته است که بیش از ۱۸۰۰ برنامه کتاب‌خوانی، آموزشی و هنری برگزار شده را در کارنامه فرهنگی خود در ۸ ماه اول سال جاری، جای داده است.

حجت الاسلام والمسلمین جباری افزود: بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی قم ۶۸۰ برنامه را در قالب نشست‌های جمع‌خوانی، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی و کاردستی و هنرهای سنتی همانند آموزش سفالگری،طراحی، کاردستی و خطاطی را ویژه کودک و نوجوان و جوان برگزار کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم به تشکیل ۴۰۰ نشست آموزشی همانند کارآفرینی، گویندگی و آشنایی با مشاغل برای اعضای کتابخانه‌ها و کارکنان اشاره کرد و بیان کرد: به مناسبت‌های مختلف۲۳۱نمایشگاه موضوعی کتاب در مناسبت‌های ملی و مذهبی در ۲۳ کتابخانه‌های عمومی برپا شد.

حجت الاسلام والمسلمین جباری تصریح کرد: ۱۴۲ نشست مطالعاتی در ۸ ماهه اول امسال در قالب روخوانی، جمع خوانی و معرفی و بررسی کتاب و نشست‌های ادبی و نویسندگی خلاق و داستان‌نویسی تشکیل شده است.

وی سپس به ۱۲۵نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای در تمامی گروه‌های سنی با موضوعات مختلف اشاره کرد و افزود: ۷۶ مشاوره تحصیلی و روان‌شناسی و مشاوره فرزند پروری و روابط زناشویی، کارگاه توانمند سازی بانوان همراه با تقویت اعتماد به نفس و خلاقیت به ترتیب سه گروه سنی کودک و نوجوان و جوان و همچنین خانواده‌ها انجام‌شده و ۶۱ مسابقه کتاب‌خوانی نیز به‌صورت خانوادگی برگزارشده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بابیان اینکه ۲۶ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان هستند و موجودی منابع نیز ۵۰۰هزار نسخه است،گفت: آمار امانت نیز به بیش از ۳۰۰ هزار عنوان رسیده است و با همکاری برخی از مدارس قم و بخش ها و روستاها ۲۲ نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای ویژه مدارس ابتدایی و راهنمایی باهدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و معرفی کتاب های مورد علاقه و به اشتراک گذاری تجربیات مطالعاتی، برپاشده است.

حجت الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به تولید کتاب‌های بریل و رونمایی از آثار تولید شده و برگزاری ۳ نقد کتاب خاطرنشان کرد: برای خواندن و آشنایی با کتاب‌ها حوزه هنری و ادبی و نمایش، ۱۱اجرای برنامه نمایشنامه نامه خوانی انجام شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی سپس به ناشرین فعالی که با این اداره کل در برنامه های فرهنگی استانی مشارکت داشته اند همانند انتشارات شهید کاظمی؛ کتابستان معرفت وابسته به آستان قدس رضوی و نشر معارف اشاره کرد و در پایان از سرپرست اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری و مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل ارتباطات و اموربین الملل شهرداری، ستاداقامه نماز جمعه و حوزه هنری؛ سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری و مسئولین موسسه کتاب خوب به عنوان یک تشکل مردم نهاد که اهتمام ویژه ای در گسترش فرهنگ مطالعه داشته اند و حمایت و مشارکت خوبی در این حوزه انجام داده اند؛ تشکر و قدردانی کرد.