کارگاه «بازیگری روبروی دوربین» در حوزه هنری قم برگزارشد

کارگاه دو روزه‌ی «بازیگری روبروی دوربین»، ویژه‌ی اعضای باشگاه تئاتر تجربه با حضور احمدرضا داوری کارگردان و مدرس دانشگاه در قم برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری استان قم، کارگاه دو روزه‌ی «بازیگری روبروی دوربین»، ویژه‌ی اعضای باشگاه تئاتر تجربه با حضور احمدرضا داوری کارگردان و […]

کارگاه دو روزه‌ی «بازیگری روبروی دوربین»، ویژه‌ی اعضای باشگاه تئاتر تجربه با حضور احمدرضا داوری کارگردان و مدرس دانشگاه در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری استان قم، کارگاه دو روزه‌ی «بازیگری روبروی دوربین»، ویژه‌ی اعضای باشگاه تئاتر تجربه با حضور احمدرضا داوری کارگردان و مدرس دانشگاه در پلاتوی سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

در ابتدای این دوره احمدرضا داوری کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون که آثار شناخته و دیده‌شده‌ای در زمینهی نماهنگ و فیلم سینمایی در کارنامه خود دارد، ‌به تفاوت‌های بازیگری در یک اثر نمایشی و فیلم سینمایی پرداخت و بایدها و نبایدهای هر یک از این حوزه را برشمرد.

وی با اشاره به تجربیات خود در پروژه‌های فیلم‌برادری شده در داخل و خارج از کشور و همکاری با شرکت‌های فیلم‌سازی فرانسوی و ایتالیایی، شرایط حضور حرفه‌ای در فیلمبرداری یک پروژه استاندارد در داخلی و خارج از کشور را برای اعضای باشگاه تئاتر تجربه تشریح کرد.

ارتباط میان عوامل تولید فیلم، آداب حضور بازیگر در پروژه سینمایی و نوع تعامل با گروه تولید از دیگر مواردی بود که داوری بر آنها تاکید و چگونگی آن را بررسی کرد و خاطر نشان نمود: «بازیگر باید نسبت به کار تیمی و سازمانی و بهم پیوستگی عوامل، درک و عمل درستی داشته‌باشد.»

این مدرس دانشگاه در ادامه برخی از شاخصه‌های تاثیر‌گذار در بازیگری فیلم مانند: نوع نما، زاوایه دوربین ، لنزها و انواع پلان‌ها را برشمرد و به نوع مواجهه بازیگر با این عناصر پرداخت.

دوره دو روزه‌ی «بازیگری روبروی دوربین» با اتودهای بازیگری اعضای باشگاه تئاتر تجربه در مقابل دوربین و نمایش و سنجش نکات قوت و ضعف آنها پایان یافت.