کاربران شبکه هاي اجتماعي هوشيار و مراقب باشند

رئيس پليس فتا استان از کاربران شبکه هاي اجتماعي خواست تا مراقب و هوشيار باشند که در دام مجرمان سايبري گرفتار نشوند.  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ ” علي موالي” در تشريح اين خبر اظهار داشت:خيلي از کاربران نگران هک شدن تلگرام خود هستند و با […]

رئيس پليس فتا استان از کاربران شبکه هاي اجتماعي خواست تا مراقب و هوشيار باشند که در دام مجرمان سايبري گرفتار نشوند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ ” علي موالي” در تشريح اين خبر اظهار داشت:خيلي از کاربران نگران هک شدن تلگرام خود هستند و با ارسال پيام و ايميل دلايل هک شدن تلگرام خود و نحوه پيشگيري آن را از کارشناسان آي تي اس ان پيگيري مي کنند.

وي با اشاره به درخواست دوستي در اين فضا نيز افزود: کاربران در پاسخ به درخواست دوستي‌ها بايد بسيار مراقب باشند تا در دام مجرمان سايبري گرفتار نشوند.

سرهنگ موالي با اشاره به اينکه برخي از کاربران در شبکه‌هاي اجتماعي با شناختن دوستان قديمي خود که سال‌ها از آنها خبري نداشته‌اند، درخواست دوستي مي‌فرستند، گفت: اين امر اشتباه مي‌باشد چرا که در اين سال‌ها احتمال تغيير وي وجود دارد و شايد وي دچار مشکلات اخلاقي و غيره شده باشد.

رئيس پليس فتا ادامه داد: حتي ممکن است دوست آنها در محاکم قضايي پرونده داشته باشد پس لزومي ندارد بدون دانستن اين امر فقط به صرف دوستي‌هاي گذشته دوباره با اين افراد ارتباط برقرار کرد.

وي اضافه کرد: کاربران بايد بدانند در شبکه‌هاي اجتماعي نيز دوستي‌هاي آنها همچون فضاي حقيقي، شناخته شده و محدود باشد و با هر فردي دوست نشوند.

رئيس پليس فتا استان در پايان گفت: پليس فتا از تمامي کاربران درخواست دارد تا در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir لينک ثبت گزارشات مردمي به پليس فتا اعلام کنند.

حضور فرمانده انتظامي استان قم در سامانه ۱۹۷

رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان گفت: سردارکاظم مجتبايي”، روز دوشنبه ۲۷ آذرماه سال جاري در دفتر نظارت همگاني (۱۹۷(پاسخگوي مشكلات مردم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “سيدمحمد سيف زاده” با اعلام اين خبر افزود: در راستاي پاسخگويي مسئولان انتظامي استان در خصوص مسائل و مشکلات انتظامي ،ترافيکي و غيره شهروندان، فرمانده انتظامي استان قم روز دوشنبه ۲۷ آذرماه، از ساعت ۱۱ الي ۱۳ در دفتر نظارت همگاني ۱۹۷ حضور خواهد يافت.

رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان قم تصريح کرد: همشهريان مي توانند هر گونه انتقاد، شكايت، پيشنهاد و يا تقدير و تشكر از كاركنان نيروي انتظامي را با سامانه ۱۹۷ در ميان گذاشته و در صورت تمايل براي ديدار حضوري با سردار مجتبايي، در تاريخ مذكور به دفتر نظارت همگاني (۱۹۷) مستقر در ساختمان معاونت اجتماعي واقع در خيابان امام خميني (ره) – جنب کلانتري ۱۷ شهيد بهشتي مراجعه کنند.