کاربران در پرداخت های اینترنتی بیشتر دقت کنند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم، مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی شهروندان را نتیجه بی‌دقتی به توصیه‌های پلیس فتا دانست و از کاربران خواست در پرداخت‌های اینترنتی خود بیشتر دقت کنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ ” علی موالی” در […]

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم، مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی شهروندان را نتیجه بی‌دقتی به توصیه‌های پلیس فتا دانست و از کاربران خواست در پرداخت‌های اینترنتی خود بیشتر دقت کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ ” علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: مهم‌ترین علت گرفتار شدن افراد در دام کلاهبرداران فضای مجازی، سهل‌انگاری و عدم توجه به توصیه‌های پلیس فتا است.

وی افزود:  به‌عنوان نمونه در همین رابطه شخصی با مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت در صفحه اجتماعی اینستاگرام با صفحه‌ای آشنا شدم که اقدام به فروش اجناس با تخفیف بالا کرده بود، بنابراین اقدام به خرید و سفارش چند جفت کفش کردم و مبلغی را به شماره کارت فروشنده واریز کردم ولی باگذشت مدتی خبری از ارسال کفش‌ها نبود در این خصوص شاکی و تقاضای رسیدگی دارم.

این مقام انتظامی ادامه داد:  فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکی دیگران در فضای مجازی فعالیت می‌کند تا ردی از خود به‌جا نگذارد وگاه چندین حساب واسط را مورد سوء استفاده قرار می دهد.

سرهنگ موالی نکته حائز اهمیت در این موضوع را سوءاستفاده از حساب افراد توسط کلاهبرداران به‌عنوان حساب واسط در جرایم مالی دانست و خاطرنشام کرد: شهروندان در خریدها و پرداخت‌های اینترنتی خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌های جعلی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی شهروندان را نتیجه بی‌دقتی به توصیه‌های پلیس فتا دانست و از کاربران خواست در پرداخت‌های اینترنتی خود بیشتر دقت کنند.

سرهنگ موالی توصیه کرد: شهروندان در خریدهای اینترنتی فریب تخفیف و یا کیفیت بالای اجناس را نخورند و با احتیاط وارد درگاه‌های بانکی شوند و قبل از هرگونه واریزی از اصالت درگاه بانکی مطمئن شوند و بهترین شیوه مراجعه به سایت پلیس فتا و مطالعه توصیه‌های آن پلیس در استفاده از درگاه‌های بانکی است .