چهل ودومین دهه فجر انقلاب اسلامی/کتاب«حجره شماره دو»رونمایی می‌شود

کتاب «حجره شماره دو» شامل خاطرات حجت‌الاسلام ابوالقاسم اقبالیان روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ در حوزه هنری رونمایی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری قم، کتاب «حجره شماره دو» شامل خاطرات حجت‌الاسلام ابوالقاسم اقبالیان که توسط دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قم و به […]

کتاب «حجره شماره دو» شامل خاطرات حجت‌الاسلام ابوالقاسم اقبالیان روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری قم، کتاب «حجره شماره دو» شامل خاطرات حجت‌الاسلام ابوالقاسم اقبالیان که توسط دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قم و به قلم رضا یزدانی تهیه و تدوین و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده‌است.

 

این‌کتاب، اثری در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس استان قم است. حجت‌الاسلام ابوالقاسم اقبالیان یکی از شاهدان عینی است که در بسیاری از مقاطع حساس تاریخ انقلاب و دفاع مقدس حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده‌ است. وی همچنین با شخصیت‌های مهم تاریخ انقلاب ارتباط داشته و خاطرات دست اول و شنیده نشده‌ فراوانی از آن‌ها دارد که تاکنون نقل نشده‌ و برای نخستین بار است که به صورت مکتوب منتشر می‌شود.

 

«حجره شماره دو» تنها خاطرات شخصی یک مبارز انقلابی نیست، بلکه خلاصه‌ای است از تاریخ انقلاب اسلامی در شهر قم و دفاع مقدس. زیرا راوی این‌کتاب در بیشتر اتفاقات مهمِ انقلاب در قم نقش مؤثر داشته و بعضی از روایت‌های او مکمل روایت‌های ناقصی است که پیش از این دیگران نقل کرده‌اند و با کنار هم قرار دادن این برش‌های تاریخی، مخاطبان به روایتی کامل دست خواهند یافت.

 

اگرچه اهالی جبهه و جنگ در قم او را به خوبی می‌شناسند، اما شاید جوان‌ترها ندانند که راوی این کتاب چه نقش مهمی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس داشته و سال‌های سال بی‌نشان مانده‌‌است. نام «شیخ اقبالیان» با بسیج قم و اعزام بسیجی‌ها به جبهه گره خورده است.

 

مراسم رونمایی از این‌کتاب، با حضور آیت‌الله محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی فرمانده بسیج در دوران دفاع مقدس و سردار رضا سیف اللهی فرمانده اسبق نیروی انتظامی همراه است.

 

این‌ مراسم روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در تهران،‌ خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.