محمد رضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی استان قم :

پژوهش ابزاری حتمی برای موفقیت مدیران در مسیر پیشرفت و دستیابی به اهداف می باشد

محمد رضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: از پایه های بروز آسیب های اجتماعی افراد عدم تحصیلات و دانش و سواد می باشد و در مقابل هرچه بر ارتقای سطح سواد و دانش و آگاهی انسان ها افزوده گردد، درصد بسیاری از آسیب های اجتماعی و فردی کاسته می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،عضو شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان قم  اظهار کرد:پژوهش ابزاری حتمی برای موفقیت مدیران عصر پیشرفت و سرعت می باشد.  و نقش پژوهش در شناسایی نقاط قوت و ضعف و رصد  مسیر پیشرفت مدیران داشته و در رسیدن به اهداف و تحقق برنامه های مدیران هر   سطحی که هستند اثرات کوتاه مدت و بلندمدت و میان مدت در رسیدن به اهداف برنامه ریزی مدیران جایگاه قابل توجهی دارد.

وی تصریح کرد: تجارب و سوابق مدیران هرچند طولانی و دارای گذشته ای روشن باشد، اما بدون پژوهش در دستیابی به اهداف و سیاستها و خط و مشی سازمان نتیجه ای ملموس و راه گشا حاصل نمی شود.

قاسمی نیا گفت: پژوهش و مشورت و مطالعه سرگذشت راه رفتهها، سه ابزار کاربردی برای مدیران علاقمند بهره وری زمان و امکانات و منابع می باشد.

معاون سواد آموزی استان قم خاطر نشان کرد: در مراحل برنامه ریزی، اجرا، نظارت، هماهنگی ، کیفیت ، ارزشیابی ،پایش ، انجام وظایف و انتظارات و در جهت جلوگیری از هدر رفت سرمایهها با کمک و پشتیبانی پژوهش ثمربخش خواهد بود.

وی افزود: با توجه به دشواری و پیچیدگی آموزش بزرگسالان با رویکرد سوادآموزی انجام  پژوهش ها و بهره مندی از یافته ای آنها  ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

محمد رضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی استان از حمایت ها ی بی دریغ سازمان نهضت سواد  آموزی وهمکار ی های وهماهنگی های ارزشمند شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان قم تقدیر و تشکر نمود.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش استان قم ، سرانجام بخشی به  شش پژوهش کاربردی درسال ۱۴۰۰در زمینه سواد آموزی  را که توسط محققان و پژوهشگران دانشگاه و آموزش و پرورش انجام شده است را به شرح زیر عنوان کرد:

 ۱-بررسی عوامل موثر بر عدم تحقق سواد آموزی مدرسه محوری پس از ۱۰سال ازسپری شدن از زمان ادغام .

۲-بررسی نقش سواد در کیفیت زندگی مددجویان کم توان ذهنی استان قم.

۳-آسیب شناسی شیوه های آموزش سواد آموزی برون سپاری و ارائه راهکارهای مطلوب.

۴-بررسـی رابطه مولفه های سواد والدین با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی در دوران شیوع ویروس کرونا وشرایط آموزش مجازی درشهر قم.

۵-بررسی میزان انطباق محتوای کتاب فرهنگ اسلامی تالیف استان قم با نیاز های دینی سوادآموزان  .

۶-مطـالعه و معرفی الگوها و روش های مطلوب آموزش حضوری و غیر حضوری سواد آموزای و راه های توسـعه سواد و مهارت دیجیتالی در استان قم.