پرداخت ۷۲۴میلیاردریال تسهیلات،توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت قم

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان قم سال گذشته بالغ بر ۷۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به ۹ هزار و ۴۵۹ مددجو و افراد نیازمند پرداخت کرده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  کمیته امداد، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با تشریح رسالت این صندوق در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و […]

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان قم سال گذشته بالغ بر ۷۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به ۹ هزار و ۴۵۹ مددجو و افراد نیازمند پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  کمیته امداد، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با تشریح رسالت این صندوق در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و گره‌گشایی از نیازمندان گفت: در سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۴۵۹ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۷۲۴ میلیارد ریال به مددجویان و اقشار آسیب پذیر استان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات این صندوق بیشتر در قالب کارگشایی، اشتغال و مسکن ارائه شده است افزود: حدود ۲۹۶ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال برای کارگشایی از مشکلات پنج هزار و ۳۴۷ نفر پرداخت شد.
میرشکار با اشاره به اینکه سال گذشته سال جهش تولید نامگذاری شده بود گفت: این صندوق برای اشتغال مددجویان و تقویت طرح‌های تولیدی نیز ۴۷۳ فقره وام اشتغال ‌ با اعتبار حدود ۷۸ میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال پرداخت کرده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را نیز یادآور شد و تأکید کرد: امدادگران این نهاد در قم، با لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت برای رفع موانع تولید توسط مددجویان به صورت جهادی و فوق برنامه تلاش خواهند کرد.
وی پرداخت تسهیلات مسکن مددجویان را نیز خاطرنشان کرد و گفت: ۲۷۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال نیز برای خرید، احداث و تعمیر و رهن و اجاره یک هزار و ۹۷۷ خانوار تحت حمایت پرداخت ‌شد.