پرداخت مبلغ 633 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحد های تولیدی در قم
محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قم گفت: از ابتدای طرح پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان قم مبلغ 633میلیارد تومان به صورت تجمیعی به واحد های تولیدی پرداخت شده است . به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازر روابط عمومی سازمان ، محمود سیجانی در حاشیه اولین جلسه ستاد تسهیل […]

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قم گفت: از ابتدای طرح پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان قم مبلغ 633میلیارد تومان به صورت تجمیعی به واحد های تولیدی پرداخت شده است .
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازر روابط عمومی سازمان ، محمود سیجانی در حاشیه اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با تاکید بر اهداف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت : این کارگروه باهدف رفع موانع تولید ، رونق واحدهای تولیدی و همسوسازی دستگاههای دولتی در جهت حمایت از تولید از سه سال قبل در استان شروع به فعالیت کرده که این جلسات از سال گذشته بهصورت هفتگی تشکیل میشود.
سیجانی با اشاره به روند مثبت پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال گذشته اظهار داشت : این روند در سال جدید نیز با جدیت دنبال خواهد شد تا رتبه استانی که هم اکنون در صنعت 12 و در جهاد 17 است به رتبه یک رقمی ارتقاء یابد .
رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان قم ضمن تشریح فعالیتهای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ادامه داد: فعالیتهای این ستاد در انتهای سال قبل از سطح مصوبات دولتی به قانون ارتقاء پیداکرده و اگر بانک یا دستگاهی به این قانون عمل نکند باید پاسخ و دلایل خود را ارائه دهد که این امر به اقتدار جلسات این ستاد اضافه میکند.
وی گفت: درزمینهٔ تسهیلات برای رونق تولیدات استان حدود 500 میلیارد تومان پیشبینیشده بود که با پیگیریهای انجامشده مبلغی حدود 633 میلیارد تومان برای بخشهای تولیدی اعم از صنعت و جهاد پرداخت شده است . در بخش گردشگری نیز برنامه ریزه شده حدود 37 واحد به بانک ها معرفی و در آینده نزدیک تسهیلات دربافت خواهند کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان قم افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بهوسیله سیاستهای تشویقی درصدد ترغیب بخشهای تولیدی برای ساخت کالاهای باکیفیت بوده که مساعدت درزمینهٔ کاهش عوارض شهرداری و تبلیغ کالاهای تولیدشده ازجمله این سیاستهای تشویقی و ترغیبی برای تولیدکنندگان است.
سیجانی گفت: علاوه بر این فعالیتها، توزیعکنندهها نیز باید در جهت ترغیب خریدار از طریق معرفی محصولات ایرانی به مشتریها گام برداشته و همچنین ضروری است بخشهای مختلف فرهنگی همچون صداوسیما و سایر رسانههای فرهنگی در ایجاد تعصب در مصرف کالاهای داخلی برای مردم عمل کنند.
ارسال دیدگاه