پرداخت بیعانه در سایت دیوار همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری با شیوه پرداخت بیعانه در سایت‌های واسط فروشگاهی نظیر شیپور، دیوار و غیره به شهروندان هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با توجه به گسترش سایت‌های تبلیغات اینترنتی مثل دیوار، شیپور و‌ غیره برای […]

رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری با شیوه پرداخت بیعانه در سایت‌های واسط فروشگاهی نظیر شیپور، دیوار و غیره به شهروندان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با توجه به گسترش سایت‌های تبلیغات اینترنتی مثل دیوار، شیپور و‌ غیره برای خرید و فروش کالاهای مختلف دست‌دوم، افراد سودجو اقدام به کلاه‌برداری با ترفندهای مختلف می‌کنند.
وی افزود: مجرمان سایبری با درج آگهی جعلی با قیمت‌های وسوسه‌انگیز اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، به ‌هیچ ‌عنوان به این‌گونه آگهی‌ها اعتماد نکرده و حتی‌الامکان از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری با آن‌ها پیش از انجام معامله وجود داشته باشد.
رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: عده‌ای از کاربران خریدار تصور می‌کنند‌ اگر فروشنده شماره‌ حساب و یا شماره تلفن و آدرس خود را در آگهی درج کند می‌توان به او اعتماد کرد اما این تصور اشتباه است زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرارگرفته باشد.
وی یادآور شد: کلاهبرداران در برخی مواقع نیز اقدام به عرضه محصولات دست‌دوم و بی‌کیفیت می‌کنند که کاربران را به سمت درگاه‌های جعلی سوق داده و مبادرت به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان قم توصیه کرد: از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه کالا اجتناب نماید.
سرهنگ موالی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی http://www.cyberpolice.ir از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

انهدام باند سارقان غیربومی منزل در قم
رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام باند سارقان غیربومی منزل در قم و کشف ۱۴ فقره سرقت در این رابطه خبر داد.

سرهنگ “میکائیل قهرمانپور” اظهارداشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در قم، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی افزود: سارقان پس از انجام این سرقت، مجدداً قصد سرقت منزل در یکی دیگر از مناطق استان داشته که با هوشیاری اهالی محل ناکام و با خودرو پژو پارس متواری می شوند.
رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: با بررسی تخصصی کارآگاهان ۳ نفر سارق در این رابطه شناسایی و مشخص شد افراد مذکور بلافاصله پس از سرقت نافرجام به خارج از استان متواری شده اند.
سرهنگ قهرمانپور با بیان اینکه این افراد اهل یکی از استان های غربی کشور هستند، گفت: سپس طی هماهنگي با مقام قضائی استان، همچنین هماهنگي با کارگاهان پليس آگاهي استان مرکزي، این متهمان تحت تعقيب چندين استان، دستگیر و در تحقیقات کارآگاهان با توجه به مستندات موجود به ۱۴ فقره سرقت منزل اعتراف کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: سرانجام افراد به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان و در نهایت روانه زندان شدند.