کل اخبار 4489 اخبار امروز : 0
  • تاریخ : جمعه - ۳۱ - فروردین - ۱۴۰۳
  • ساعت :

    ویژه‌برنامه‌های دستگاه‌ها برای دهه کرامت تشریح شد

    نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای مختلف کشور در نشستی با مسئولان آستان‌های مقدس برنامه‌های خود را برای دهه کرامت سال جاری تشریح کردند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها.، مرتضی طاهریان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی ملی دهه کرامت طی سخنانی اظهار کرد: امسال به علت شیوع […]

    نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای مختلف کشور در نشستی با مسئولان آستان‌های مقدس برنامه‌های خود را برای دهه کرامت سال جاری تشریح کردند.

    به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها.، مرتضی طاهریان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی ملی دهه کرامت طی سخنانی اظهار کرد: امسال به علت شیوع ویروس کرونا، توفیق برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی دهه کرامت را نداشتیم و باز هم مانند گذشته مسئولان آستان مقدس بانوی کرامت پیش قدم شده و تاکنون دو یا سه جلسه برگزار کرده است.

    وی اضافه کرد: امسال هم محورهایی را به عنوان رویکردهای ویژه خود در این دهه پیش‌بینی کرده‌ایم؛ در این شرایط اصل نخست فضای مجاری است و به ناچار باید فقط در این بستر فعالیت‌های خودمان را دنبال کنیم.

    طاهریان با بیان اینکه باید به علت شیوع کرونا بیش از گذشته مقوله خانواده را در نظر داشته باشیم، گفت: کرونا یک فرصت و تهدید برای ما بود. برخی خانواده‌ها بهم نزدیکتر و برخی دورتر شدند. یکی از شعارهای ما تبلیغ خانواده رضوی است و برخی پیشنهادها را هم در این زمینه دنبال کرده‌ایم.

    وی به بررسی شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی در این دهه اشاره کرد و افزود: ما مدیون او هستیم و برای نخستین سال او را در جمع خودمان نداریم. به همین علت پویشی به نام «سردار کریم» در نظر گرفته شده که به جلوه‌های شخصیتی این شهید بزرگوار پرداخته خواهد شد.

    نماینده ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد: از دیگر برنامه‌های مورد نظر، موضوع همدلی و مواسات است که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید دارند و ما موج جدید خدمت‌رسانی به مردم را مورد نظر قرار داده‌ایم.

    طاهریان در پایان به کاستی‌های این ستاد در اجرای برنامه‌های دهه کرامت در این سال پرداخت و مطرح کرد: امیدوارم مسئولان و متولیان نهادهای فرهنگی خلاهای موجود را پوشش دهند و در این دو زمان کوتاه باقیمانده بتوانیم بهترین برنامه‌ریزی‌ها را دنبال کنیم.

    در ادامه سردار بادفر، نماینده ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت: برنامه‌های دهه کرامت که با محوریت حضور مردم دنبال می‌شود در سال جاری کمتر از گذشته است. باید برای ارتقای خروجی‌های خود از این دهه، اتاق فکری را در نظر بگیریم چراکه اهل‌بیت(ع) در آثار و سیره خود راه مقابله با آسیب‌ها و تهدیدها را نشان داده‌اند.

    وی با بیان اینکه دختران ایرانی و مسلمان بیش از سایر اقشار توسط رسانه‌های بیگانه مورد هجمه بی‌رحمان قرار گرفته‌اند، گفت: باید با استفاده از سیره و زندگی خضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، دختر در تراز انقلاب اسلامی را به عنوان یک شعار جدی دنبال و بتوانیم الگوهای یک دختر مسلمان را مطرح کنیم.

    نماینده ستادکل نیروهای مسلح به لزوم بررسی بیانیه گام دوم انقلاب در دهه کرامت پرداخت و گفت: به نظرم روی بیانیه گام دوم انقلاب کار کنیم. در خلاصه این بیانیه که بر ارتقاء توان کشور از منطقه به جهان تاکید دارد، به حمایت‌های اهل‌بیت(ع) پرداخته شده است. باید برنامه اسلام برای جهانی شدن و حمایت از مظلومان را مطرح کنیم.

    سرهنگ بهرامی، نماینده ناجا نیز در این نشست با اشاره به نقش ناجا در ایجاد امنیت و آرامش جامعه اظهار کرد: منشأ اصلی امنیت و آرامش ائمه اطهار و اهل‌بیت(ع) هستند. باید در طول دهه کرامت بیش از سایر روزها به نقش و برکات و آثار وجود این بزرگوان در ایران اشاره کنیم.

    وی ادامه داد: جمله معروف «فداها ابوها» به معنای فدای دخترم بار معنایی بسیار خوبی دارد و وظیفه و رسالت ما پدران را بیشتر می‌کند. در شرایط کنونی خیلی از دختران و زنان از مردان و پسران در عرصه های مختلف جلوتر هستند و باید این الگوهای مطرح را در این دهه معرفی و تبلیغ کنیم.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا