وحدت مردم” و “شکست دشمنان” نتيجه حوادث اخير کشور

حضرت آيت الله العظمي “مکارم شيرازي” از مراجع تقليد با اشاره به ناآرامي هاي روزهاي اخير در کشور، گفت: این حوادث نه تنها درس عبرت و هشدار بود بلکه شکستی برای دشمنان رقم زد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پايگاه خبري پليس، اين مرجع معظم تقليد در ديدار سردار ” […]

حضرت آيت الله العظمي “مکارم شيرازي” از مراجع تقليد با اشاره به ناآرامي هاي روزهاي اخير در کشور، گفت: این حوادث نه تنها درس عبرت و هشدار بود بلکه شکستی برای دشمنان رقم زد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پايگاه خبري پليس، اين مرجع معظم تقليد در ديدار سردار ” مجتبايي ” فرمانده انتظامي استان قم، حجت الاسلام و المسلمين ” موجاني ” رئيس عقيدتي سياسي اين فرماندهي و جمعي ديگر از برگزار کنندگان کنگره قرآنی فرماندهی انتظامی استان قم، اظهارداشت: اين که در نيروي انتظامي فضاي قرآني حاکم است بسيار خوب بوده چون درباره قرآن کريم ۴ وظیفه داریم، اول این که بتوانیم آن را بخوانیم دوم آیات قرآن را بفهمیم، سوم به مفهوم آیات الهي عمل کرده و چهارم منتشر تا دیگران نيز از آن بهره مند شوند.

وي با تاکيد بر اين که در کنار حفظ و تلاوت قرآن بايد بيش از گذشته نسبت به تفسیر و عمل به آن اهتمام داشت، دليل آن را نورانیت فوق العاده و آثار معنوی و اخروی قرآن کريم دانست و افزود:قرآن نور است و قطعاً پلیس را آماده‌تر، قوی‌تر، منظم تر و هوشیارتر می‌کند.

حضرت آيت الله مکارم شيرازي گفت:ظلمت و تاریکی وحشت آفرین بوده و میدان را برای سارق باز می کند اما وقتی نور آمد همه ی این ها برطرف شده و آرامش، روشنایی، نشاط و فعالیت را با خود به همراه مي آورد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ناآرامي هاي روزهاي اخير در کشور، تصريح کرد: این حوادث نه تنها درس عبرت و هشدار بود بلکه شکستی برای دشمنان رقم زد.

اين مرجع عاليقدر با بيان اين که دشمنان از حوادث اخير ذوق زده شده بودند، گفت: شبکه هاي معاند صريحاً در برنامه هایشان دستورات آشوبگري داده و يک عده محدودی نيز فريب خورده “که بعد از پي بردن به حقيقت موضوع پشيمان شده اند” و نهايتاً مردم با انبوه جمعیت براي دفاع از آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي به میدان آمدند.

 

وي با بيان اين که دشمنان از اين که مردم مي دانند انقلاب شان به این آسانی و ارزانی به دست نيامده بي خبرند، تصريح کرد:دشمن فکر مي کند انقلاب با این چیزها از دست مي رود اما بايد بداند بسیار ریشه دار تر از این است که با چنين حوادثي تکان بخورد پس در محاسبات شان اشتباه می کنند.

حضرت آيت الله مکارم شيرازي افزود:دشمنان هنوز نمی خواهند بفهمند مردم ایران انقلاب شان را می خواهند و به کشورشان علاقمند هستند و تا پاي جان ايستادگي مي کنند.

اين مفسر قرآن کريم گفت:یکی از آثار این جریان منسجم تر شدن مردم بود چون همه جناح ها و گروه ها در راهپیمایی شرکت کرده و این حادثه هشداري بود برای مسئولان که براي مشکلات اقتصادی مردم راه حلی پیدا کنند.

وي افزود: از این که پلیس خیلی خوب عمل کرده و با خونسردی صحنه را مدیریت کرد به سهم خود تشکر می کنم.

حضرت آيت الله مکارم شيرازي با اشاره به اين که دشمنان منتظر بهانه هستند تا به نظام اسلامي ضربه بزنند،گفت:خداوند در قرآن کريم درباره مومنین می فرماید” اشداء علی الکفار رحماء بینهم” این شعار بسیار خوبي است که بايد همواره مدنظر قرار بگيرد.

در ابتداي اين ديدار نيز سردار “کاظم مجتبايي” فرمانده انتظامي استان قم طي گزارشي با بيان اينکه کنگره قرآنی در ۳ سال گذشته طی سه دوره برگزار و یک هزار و ۶۵۰ نفر از کارکنان فرماندهي انتظامي استان قم از حفظ یک جز تا کل قرآن در مسابقات شرکت کرده اند، بر اهتمام اين فرماندهي نسبت به برگزاري کلاس هاي درک و مفاهیم و همچنين قرائت و حفظ قرآن کريم ويژه کارکنان و خانواده هاي پليس قم تاکيد کرد.

وي با بيان اين که قرآن می تواند بر رفتارهای فکری، فرهنگی، اجتماعی و زندگی انسان ها اثرگذار باشد، تصريح کرد:اعتقاد داريم قرآن مسیر زندگی انسان ها را مشخص کرده و اگر افراد به خوبی از آن استفاده کنند رستگار مي شوند.

فرمانده انتظامي استان قم با بيان اين که هرچه انسان ها متخلق به قرآن شوند مطمئناً پروردگار آن ها را در مسیر زندگی یاری می‌کند، ابراز اميدواري کرد: شرایط حاکم بر نیروی انتظامی کشور که هرساله جشنواره‌های قرآنی برگزار می کند منشا اثر بوده و کارکنان را در ترتیبات فکری، اخلاقي و رفتاري در زندگی شخصی و شغلی کمک کند.