هزینه بیش از۱۹میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان برای بیماران خاص درسال ۹۷

مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: ۱۲۹۴ نفر بیمار خاص در استان داریم که جمعاً ۱۹ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ برای آن‌ها هزینه شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمدرضا فخاریان قمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت الکترونیکی شدن خدمات در مراکز درمانی اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی به‌صورت […]

مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: ۱۲۹۴ نفر بیمار خاص در استان داریم که جمعاً ۱۹ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ برای آن‌ها هزینه شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمدرضا فخاریان قمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت الکترونیکی شدن خدمات در مراکز درمانی اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی به‌صورت آزمایشی در دستور کار قرارگرفته است و تا پایان سال باید ۳۰ درصد خدمات الکترونیکی شود.
وی در خصوص مزایای این طرح گفت: در گام اول سیستم کاغذی حذف می‌شود و در گام دوم گزارش‌گیری و ارائه خدمات بهتر می‌شود و علاوه بر این تقاضاهای القایی بیمار نیز با اجرای این طرح از بین می‌رود.
مدیرکل بیمه سلامت استان ابراز داشت: این سیستم برپایه ای علمی است و از پیشرفته‌ترین فرایندها برای نهادینه کردن این کار بهره گرفته‌شده است.
وی به میزان هزینه‌های درمانی در سال ۹۷ اشاره کرد و ابراز داشت: در سال ۹۷ برای خدمات درمانی در استان ۱۹۴ میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد که از این مبلغ ۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش بستری و ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بخش سرپایی بوده است.
فخاریان تأکید کرد: علاوه بر این ۱۲۹۴ نفر بیمار خاص در استان داریم که جمعاً ۱۹ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ برای آن‌ها هزینه شد.
وی ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان تا اردیبهشت‌ماه امسال ۳۶۷۲۵۴ نفر است که در این میان صندوق بیمه همگانی بیش از ۱۴۰ هزار نفر بیمه‌شده دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: بیمه ایرانیان از ابتدای سال ۹۸ موظف شده است کلیه افراد تحت بیمه پوشش کمیته امداد را تحت پوشش قرار دهد که تاکنون از ۲۵ هزار نفر بیمه‌شده کمیته امداد ۲۰ هزار نفر بیمه ایرانیان شده‌اند و هزینه این خدمات بر عهده کمیته امداد است.
وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که در حوزه درمان داریم استفاده از دفترچه خدمات سایرین است که یک نوع سوءاستفاده است که باید جلوی این اقدامات گرفته شود.
فخاریان تأکید کرد: ۵ دفتر شهری برای صدور و چاپ دفترچه درمانی در شهر قم داریم و علاوه بر این ۳ دفتر روستایی نیز در بخش‌های قم فعال هستند.
وی ادامه داد: مطالبات مراکز خصوصی و درمانی تا فرودین ماه امسال پرداخت‌شده است و مابقی نیز به‌تدریج پرداخت خواهد شد.