نیروگاه برق آبی در قم احداث می شود

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان قم گفت:تاپایان شهریور ماه سال ۹۶،نیروگاه برق آبی در منطقه تصفیه خانه آب دلیجان احداث می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ، مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان قم ظهر امروز در گفتگو با خبرنگارا به مناسبت ۱۱دی ماه،سالروز تاسیس شرکت های آب وفاضلاب در کشور […]

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان قم گفت:تاپایان شهریور ماه سال ۹۶،نیروگاه برق آبی در منطقه تصفیه خانه آب دلیجان احداث می شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ، مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان قم ظهر امروز در گفتگو با خبرنگارا به مناسبت ۱۱دی ماه،سالروز تاسیس شرکت های آب وفاضلاب در کشور اظهار داشت:تاپایان شهریور ماه سال ۹۶،نیروگاه برق آبی در منطقه تصفیه خانه آب دلیجان احداث می شود.
مهندس صادق پور افزود:میزان تولید برق این نیروگاه ،۲۰کیلو وات برق در ساعت خواهد بود وباهزینه ای بالغ بر۱۷میلیارد تومان احداث می شود.
وی به میزان تامین آب قم از سد کوچری اشاره کرد وافزود:هم اکنون ۸۵درصد آب قم از سد کوچری تامین می شود که در فصل تابستان این میزان به ۷۰درصد می رسد.
وی با اشاره به پوشش صدرصدی تامین آب شهری در استان ،خاطر نشان کرد:درحال حاضر یک میلیون و۲۰۰هزار نفر از آب شرب شهری در قم استفاده می کنند و۳۰۵هزار فقره انشعاب مشترکین،۷۱هزار انشعاب برای مشترکین فاضلاب در قم داریم.
همچنین در ۹ماهه گذشته امسال مابیش از ۹هزار آزمون کیفیت آب ،فیزیکی شمیاییی و..داشتیم،شستشوی حدود ۸۰کم از خطوط انتقال آب،شستشوی ۶هزار متر مکعب مخازن آب ،بازسازی ونوسازی ۲۰حلقه چاه در سطح شهر قم برای تامین آب در مواقع نیاز داشتیم.
وی افزود:بیش از ۳۰کم از شبکه توزیع آب در قم بازسازی وتوسعه شده است.همچنین بیش از ۱۳هزار حادثه در شبکه آب وفاضلاب در طی این مدت داشتیم و۱۱هزار انشعاب آب وفاضلاب جدید نیز در طی این مدت واگذار کردیم.
وی از اجرای طرح حامیان آب در مدارس استان برای اولین بار در کشور خبر داد وافزود:در این طرح۴۴۰۰حامی آب تاپایان دی ماه در مدارس انتخاب وبادریافت آموزش های لازم وجزوه ها،به عنوان حامیان آب،به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در میان دانش آموزان خواهند پرداخت.
پایان پیام/