نماینده مردم قم درمجلس:طهورا مرکزتخصصی قابل با اقدامات مثبت است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری هم روی مساله جمعیت همواره تاکید داشته و دارند که با توجه به امکانات و ظرفیت کشور، جمعیت ایران می تواند تا ۱۵۰ میلیون افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با اعضای هیات مدیره کلینیک طهورا و آشنایی با بخش های مختلف این مرکز اظهارداشت: کلینیک طهورا مرکز تخصصی قابلی است و اقداماتی که در بحث فرزندآری انجام دادند بسیار مثبت بوده است.

احمد امیر آبادی فراهانی افزود: به نظر می رسد که هم هزینه های این مرکز برای طیف گسترده جامعه قابل قبول است و هم امکانات و دستگاه های آن بسیار مناسب و پیشرفته است.

وی گفت: امکانات و دستگاه های خوب، به روز و پیشرفته ای در این مرکز در رابطه با درمان ناباروری، زنان و اورولوژی مشاهده کردم و امیدوارم این مرکز بتواند به یکی از مراکز خوب کشور تبدیل شود که باید اقدامات خود را گسترش دهند و توسعه این مرکز اقدام مهمی است که باید انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های خوب کشور در حال حاضر جوان بودن جمعیت کشور است، تصریح کرد: مساله جمعیت بسیار مهم است زیرا در آینده نه چندان دور جمعیت کشور ما پیر خواهد شد و نیازمند جمعیت جوان هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری هم روی مساله جمعیت همواره تاکید داشته و دارند که با توجه به امکانات و ظرفیت کشور، جمعیت ایران می تواند تا ۱۵۰ میلیون افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ایجاد و حمایت از چنین مراکزی برای درمان ناباروری می تواند راهگشای افزایش جمعیت کشور باشد؛ همچنین قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» که مجلس فعلی آن را تصویب کرد و حمایت ها و پیش بینی های خوبی در آن انجام شده است.

آزمایشگاه سلول های بنیادی برای نخستین بار در کلیینک طهورا راه اندازی می شود

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص راه اندازی آزمایشگاه سلول های بنیادی توسط این مرکز، بیان کرد: پیرو مذاکراتی در رابطه با ایجاد آزمایشگاه سلول های بنیادی توسط این مرکز در قم مقرر شد که معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی قم طی یک بررسی نتیجه رایزنی های خود را به ما اعلام کنند که اگر نیاز باشد با وزیر صحبت می کنم تا بخش خصوصی بتواند به این حوزه وارد شود زیرا قم حتما باید یک بیمارستان تخصصی سلول های بنیادی داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری هم روی مساله جمعیت همواره تاکید داشته و دارند که با توجه به امکانات و ظرفیت کشور، جمعیت ایران می تواند تا ۱۵۰ میلیون افزایش یابد. تاکید کرد: سلول های بنیادی جزء درمان های آينده بشری خواهد بود و از امروز باید برای این قضیه فکری شود و باید روی آن کار کنیم و کمک کنیم که این اتفاق در قم عملی شود.

وی گفت: درکل بخش خصوصی باید وارد این قضایا شود و بخش دولتی و بخصوص دانشگاه علوم پزشکی باید ناظر باشد و بر اموری که بخش خصوصی انجام می دهد نظارت داشته باشند.

کلینیک طهورا نظم و امکانات خوبی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این دیدار اظهارداشت: طهورا مرکز درمانی خیلی خوب و مرتب و منظمی است و کارها در آن طبق روال و نظم خوبی پیش می رود امیدوارم بیش از این گسترش و توسعه پیدا کند.

محسن رضایی آدریانی در خصوص تاثیرگذاری مراکز درمان ناباروری در بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت نیز گفت: در قانون جوانی جمعیت به عنوان یکی از تکالیف قانونی برای وزارت بهداشت آمده که باید مراکز درمان ناباروری در کشور افزایش پیدا کند.

وی ابرازداشت: از ابتدای سال بیمه ها پای کار آمدند و بخشی از هزینه های درمان ناباروری را پوشش می دهند که اقدام خیلی موثری است.

وی بیان کرد: به طور میانگین ۱۰ درصد مردم جهان نابارور هستند که طبق آمار، ایران با تعداد نابارور بیشتر، حدود ۱۵ درصد نابارور دارد و هم اکنون در وضعیتی هستیم که حتی اضافه شدن یک فرزند به جمعیت کشور نیاز و ضرورتی محسوب می شود.

رضایی تاکید کرد: اقتدار و حفظ امنیت هر کشور بستگی به میزان جمعیت آن کشور دارد و ایران هم به این منظور نیازمند افزایش جمعیت است که قطعا مراکز درمان ناباروری می توانند کمک شایانی به افزایش جمعیت کشور داشته باشند.

باید بستر برای زوج های نابارور هموار شود

وی گفت: در قانون جوانی جمعیت مشوق هایی را در نظر گرفته اند تا افراد را ترغیب به فرزندآوری کنند اما زوج های نابارور خودشان به دنبال فرزندآوری هستند و ما باید زمینه فرزندآوری را برای آنان آماده کنیم تا بتوانند بارور شوند.