نقش موثر هلال احمر در کاهش آسیب های اجتماعی

استاندار قم گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به توانمندی های خود در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی نقشی اثرگذار دارد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم؛ سید مهدی صادقی در دیدار جمعی از اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان در هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان […]

استاندار قم گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به توانمندی های خود در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی نقشی اثرگذار دارد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم؛ سید مهدی صادقی در دیدار جمعی از اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان در هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری، با اشاره به توانمندی های هلال احمر، ورود و فعالیت این جمعیت را در حوزه آسیب های اجتماعی اثر گذار دانست، و افزود: مهم ترین رویکرد این جمعیت خدمت به هم نوعان می باشد و خدمت به مردم بالاترین عبادت در درگاه الهی است.
وی گفت: جمعیت هلال احمر با خدمات خود مجاهدت های زیادی را به ثمر می نشاند و با سابقه ۷۰ ساله خود آثار و برکات زیادی برای جامعه داشته است.
صادقی با اشاره به اینکه از اصول مهم و بنیادی دین، خدمت به دیگران است، ادامه داد: فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به اصول اخلاقی و دینی پایبند می باشد؛ جامعه با آسیب های اجتماعی بی شماری از جمله اعتیاد، اشتغال و ازدواج مواجه است و جمعیت هلال احمر می تواند در شرایط بحرانی در حوزه این آسیب‌ها وارد میدان شود.
استاندار قم بیان کرد: مردم اعتماد زیادی به جمعیت هلال احمر دارند و این اعتماد سرمایه ارزشمندی در رفع مشکلات و آسیب ها می باشد.
وی گفت: نسل جوان در جامعه دارای مطالبات زیادی است و دولت در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های لازم را در جهت آموزش و رفاه اتخاذ نماید.
صادقی عنوان کرد: جوانان تحولات آینده این مرز و بوم را رقم می زنند و باید به جوانان بهای لازم را بدهیم به همین علت هر کجا که به امور جوانان رسیدگی می کنند قابل تقدیر است.

ارائه خدمت جمعیت هلال احمر قم به بیش از ۲۳ هزار زائر در آستانه اربعین حسینی
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از ارائه خدمات درمانی و امدادی به بیش از ۲۳ هزار نفر در کشور عراق در ایام اربعین حسینی خبر داد.
 محمدرضا بهرامی اظهار داشت: با گذشت یک هفته از ارائه خدمات پزشکی و درمانی تیم های امدادی اعزامی استان برای خدمت رسانی در ایام اربعین حسینی به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیش از ۲۳ هزار تن به پایگاه های جمعیت هلال احمر قم مراجعه کردند.
وی تصریح کرد: در این مدت ۳ هزار ۷۹۴ مورد خدمات پانسمان و بیش از ۴ هزار مورد خدمات تزریقات و سرم تراپی به بیماران ارائه شده است.
بهرامی تشریح کرد: در سال جاری جمعیت هلال احمر استان قم در ۴ پایگاه درمانی نیروهای پزشک، پرستار، نجاتگر و تکنسین دارویی داوطلب را برای ارائه خدمات به زائرین حسینی در کشور عراق بکار گرفته است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: در ۴ موکب عمود ۱۰۸۰، کربلایی ها، اهالی قم المقدسه و چادرهای امدادی طلایه داران جهاد قم در ورودی کربلا به زائران در ایام اربعین توسط جمعیت هلال احمر استان قم خدمات درمانی ارائه می شود، که در این مدت بیش از ۹ تن از مراجعه کنندگان با توجه به تشخیص پزشکان به مراکز درمانی اعزام شده اند.
وی افزود: خدمات درمانی ارائه شده به زائران شامل خدمات سرپایی، جراحی و پانسمان، تزریقات و کنترل فشار و قند خون است.
گفتنی است، پایگاه امداد و پزشکی جمعیت هلال احمر قم با اعزام ۱۲۵ تن از روز ۹ آبان تا یک روز پس از اربعین در موکب‌ها به زائران خدمت رسانی میکنند