مونوریل قم هیچ توجیه اقتصادی  برای هزینه های هنگفتش نداشت!

استاندار قم گفت : مونوریل قم هیچ توجیه اقتصادی  برای هزینه های هنگفتش نداشت وشاید بتوان در آینده وباهمین وضعیت موجود یک بخشی از آن را بهره برداری کردودر توریسم مذهبی از ان استفاده نمود تا بتوان بخشی از هزینه های هنگفتی که برای احداث آن هزینه شده است جبران نمود. به گزارش پایگاه خبری […]

استاندار قم گفت : مونوریل قم هیچ توجیه اقتصادی  برای هزینه های هنگفتش نداشت وشاید بتوان در آینده وباهمین وضعیت موجود یک بخشی از آن را بهره برداری کردودر توریسم مذهبی از ان استفاده نمود تا بتوان بخشی از هزینه های هنگفتی که برای احداث آن هزینه شده است جبران نمود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،استاندار قم در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت دهه مبارکه فجر اظهار داشت: احداث مونوریل قم اصلا مبنای کارشناسی نداشت و هیچ توجیه اقتصادی  برای هزینه های هنگفتش نداشت وشاید بتوان در آینده وباهمین وضعیت موجود یک بخشی از آن را بهره برداری کردودر توریسم مذهبی از ان استفاده نمود تا بتوان بخشی از هزینه های هنگفتی که برای احداث آن هزینه شده است جبران نمود.

سید مهدی صادقی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که دشمنان شمشیر را از رو کشیدند، در این موقعیت نباید در جامعه با سخنان خودمان، قطب ایجاد کنیم، باید به منافع ملی اولویت بدهیم و راه را از چاه بشناسیم.

استاندار قم روش اعتدالی را شیوه دولت دوازدهم دانست و تصریح کرد: با این شیوه به دنبال حل مشکلات مردم هستیم، در این راستا رسانه‌ها می‌توانند به دولت کمک کنند و رسانه‌ها وظیفه پیشگیری از انحراف در افکار عمومی را دارند.

وی ادامه داد: هر چه بیشتر رفع مشکلات را در کشور مدنظر قرار بدهیم و به دنبال هم افزایی باشیم، به صواب نزدیک تر است.

استاندار قم گفت: تلاش و هم افزایی دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی موجب شد که امنیت قابل قبولی در استان داشته باشیم، حساسیت‌های زیادی بر روی شهر قم است، ولی با تلاش دستگاه‌های مختلف، امنیت در استان حفظ شده است، تخریب دولت تخریب حاکمیت است و اگر رقابت می‌کنیم جوانمردانه رقابت کنیم، مخالفین در تخریب دولت، منافع ملی را در نظر بگیرند.

صادقی، انسجام ملی و وحدت را برای پیشرفت ضروری دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به وحدت و انسجام به عنوان محوری ترین مساله تاکید کردند، آن چیزی که می‌تواند ما را در برابر توطئه‌های دشمن حفظ کند، وحدت است.

صادقی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور اظهار کرد: در استان قم شاهد برخی از حرکات ناآگاهانه بودیم، اما با مدیریت و حفظ منافع ملی، این حرکات ناآگاهانه با کمترین هزینه به پایان رسید، امیدوار هستیم که با در نظر گرفته خواسته‌های مردم، جوانان ما تحت تاثیر عناصر سرویس‌های بیگانه قرار نگیرند.

وی ادامه داد: باید در حفظ منافع کشور دقت کنیم و این منافع را بر منافع جناحی و منافع سیاسی ترجیح بدهیم، آن چیزی که برای کشور تهدید است، تفرقه و کج‌سلیقگی‌ها در جامعه است.

صادقی با اشاره به پروژه‌های دهه فجر استان قم اظهار کرد: در این ایام ۱۴۶ پروژه در استان با هزینه ای بالغ بر ۴۹۲ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، امسال در هفته دولت نیز شاهد افتتاح ۲۰۴ پروژه با هزینه ای بالغ بر ۴۵۱ میلیارد تومان در استان قم بودیم.

وی ادامه داد: تا آخرین ساعت حضورم در استان همان کاری را انجام می‌دهم که در وضعیت فعلی هم به دنبال آن هستیم، موافق تک صدایی در استان قم نیستم، البته باید با رعایت خط قرمزها، اختلاف در روش‌ها اشکالی ندارد، دشمن به دنبال استفاده از خلاهای موجود است و نباید حرفی بزنیم که در کشور ناامیدی به وجود بیاید.

استاندار قم افزود: پروژه منوریل در شهر قم مبنای کارشناسی نداشته است، احداث هر کیلومتر از پروژه، ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و پروژه منوریل تنها ۴٫۷ کیلومتر طول دارد. ۱۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز داریم، در ازای منوریل قم، خط دوم متروی شهر قم حذف شده بود، ولی دوباره این خط را احیا کردیم، دستگاه تی بی ام در منطقه پردیسان، آماده حفاری است و مجوزهای لازم را برای احداث خط دوم مترو در شهر قم اخذ شده است.

صادقی با اشاره به پروژه فرودگاه قم اظهار کرد: مطالعات اقتصادی برای این پروژه صورت نگرفته بود و سرمایه گذار تعهدات خود را در خصوص فرودگاه قم انجام نداد، توقف این پروژه با حکم قضایی است و هنوز نتوانستیم که موانع را در زمینه اجرای فرودگاه قم برداریم.

افزود: برای برپایی راهپیمایی روز ۱۳ دی در شهر قم، شورای تامین استان مخالفتی نداشت و برای برگزاری این راهپیمایی تلاش کرد، البته برخی در آن راهپیمایی شعارهایی علیه دولت و برخلاف منافع ملی سر دادند، مساله جعل اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص راهپیمایی ۱۳ دی کذب است.

صادقی با اشاره به حساسیت‌های موجود در استان قم اظهار کرد: در مساله امنیت جدی هستم و در طول دو سال اخیر در بحث تامین امنیت و آسایش مردم با کسی شوخی نداشتم، اگر احساس کنم که حرکتی به امنیت مردم خدشه وارد می‌کند، با آن برخورد خواهیم کرد و برای حفظ منافع مردم هیچ ملاحظه ای ندارم.

وی ادامه داد: میزان اعتبارات امسال استان قم نسبت به سال گذشته کاهش داشت، بخشی از اعتبارات عمرانی به صورت اوراق خزانه است و این مساله محدودیت‌هایی را برای تکمیل پروژه‌های عمرانی ایجاد کرده است، تلاش می‌کنیم که کاهش بودجه هزینه ای را در استان قم دنبال کنیم.

استاندار قم افزود: امسال رتبه استان در زمینه بارندگی در کشور ۱۹ است، بارندگی استان قم در سال جاری نسبت به میانگین کوتاه مدت، ۷۰ درصد کاهش داشت و در کشور هم شاهد کاهش ۶۰ درصدی نزولات جوی بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های استان قم در واقعه زلزله کرمانشاه کمک‌های زیادی به مردم مناطق زلزله زده داشتند، عملکرد این دستگاه‌ها در حادثه برف اخیر در امدادرسانی در محورهای استان خوب بود و دستگاه‌های استان قم به دستگاه‌های استان تهران نیز کمک کردند.