مهارت آموزی بیش از ۱۱ هزار قمی در ۹ ماهه اول سال جاری

محمود تقی پور از توانمندسازی بیش از ۱۱ هزار نفر قمی از طریق فراگیری آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای در استان قم در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم؛ محمود تقی پور مدیرکل آموزش فنی […]

محمود تقی پور از توانمندسازی بیش از ۱۱ هزار نفر قمی از طریق فراگیری آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای در استان قم در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم؛ محمود تقی پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان از ارائه ۱۱ هزار و ۵۵۹ نفر دوره معادل ۱ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۷۴۸ نفر ساعت آموزشهای مهارتی در استان قم در ۹ ماهه نخست سالجاری خبر داد.
تقی پور با اعلام این خبر افزود: ۵ هزار و ۴۷۱ نفر دوره معادل ۶۲۵ هزار و ۵۶۴ نفر ساعت در بخش دولتی و ۶ هزار و ۸۸ نفر دوره معادل ۱ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۱۸۴ نفر ساعت در بخش آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای تحت نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، آموزش های مهارتی به مهارت جویان ارائه شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم اظهارداشت: آموزشهای فنی و حرفه ای در بخش های مختلفی از جمله پادگان، زندان، حاشیه نشینی شهرها، محیط کار واقعی، ثابت شهری، روستایی، عشایری، دانشگاه، اصناف، مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی، جوار کارگاهی و… در ۴ حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر صورت می گیرد.
تقی پور با اعلام این نکته که؛ از سیاستهای اصلی و مهم سرمایه گذاری آموزشی، توسعه و گسترش آموزشهای مهارت محور بوده، خاطرنشان کرد: آموزشهای فنی و حرفه ای تلفیقی از علم، فن و هنر بوده و نقش مهمی در تأمین نیروی انسانی کارآمد ایفا می کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را ارائه آموزشهای مهارتی بر اساس نیاز بازار کار عنوان نمود و تصریح کرد: هدف از این آموزشها، افزایش توانایی های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب تر کار در حوزه وظایف شغلی است و این سازمان نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا می نماید.
در حال حاضر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم با ۸ مرکز آموزش دولتی و ۱۶۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت می نماید.