معرفی و نقد کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» برگزار می شود

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، معرفی و نقد کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» نوشته محمدسرور رجایی با حضور احمد مدقق، منقد این کتاب، سه شنبه ۱۱ تیرماه ساعت ۱۰ صبح در تالار غدیر اداره کل کتابخانه ها برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از […]

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، معرفی و نقد کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» نوشته محمدسرور رجایی با حضور احمد مدقق، منقد این کتاب، سه شنبه ۱۱ تیرماه ساعت ۱۰ صبح در تالار غدیر اداره کل کتابخانه ها برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، نشست معرفی و بررسی کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» نوشته محمدسرور رجایی، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی و با همکاری و مشارکت فعال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، حوزه هنری استان قم، سازمان بسیج هنرمندان استان قم، سپاه پاسداران استان قم در تالار غدیر اداره کل کتابخانه ها برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، اظهار داشت: هدف از این نشست، تکریم خانواده های شهدای فاطمیون (برادران شهید افغان) و حفظ ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است. وی گفت: تیپ فاطمیون شیعیان گمنام و والامقامی هستند که در دوران ۸ سال دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) به ندای امام و رهبر عصر خویش لبیک گفتند و بدون توجه به نژاد و میهن، با ایثار و فداکاری در آن سوی مرزها جان خویش را فدای اسلام و اهل بیت پیامبر علیهم السلام کردند که در نهایت به فیض شهادت نائل شدند و به گروه های تکفیری مسلمان نما، اجازه ورود به اماکن متبرکه و تخریب قبور مطهر را ندادند و داغ آن را برای همیشه در دل دشمنان کینه جو خاندان پیامبر گذاشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: این مجاهدان در راه حق، پیش از این نیز در زمان حمله شوروی به افغانستان و همچنین طالبان، در جبهه های حق علیه باطل برای یاری مظلومان حضور داشتند و رشادت های لشگر فاطمیون تا دنیا باقی است مورد تحسین افراد خاص و عام و انسان های با معرفت و با بصیرت است. وی افزود: وظیفه و تکلیف ما این است تا با زنده نگهداشتن یاد و نام این شهیدان گمنام و غریب و البته به فراخور ماهیت کاری این اداره کل با معرفی و ترویج آثار مکتوب با موضوع شهیدان، راه آنان را ادامه دهیم و به نسل های بعد نیز انتقال دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین امیرعطاءاله جباری گفت: شهدای تیپ فاطمیون با ریختن خون خود در پاسداری از حریم فرزندان پیامبر ثابت کردند که عشق به خداوند متعال و حجج الهی، مرزهای جغفرافیایی را نمی شناسد و این سند را با خون خود امضا کردند. وی در پایان از دستگاه ها و نهادها و ادرات مشارکت کننده تشکر و قدردانی کرد.