مشکل واحدهای تولید موتورسیکلت حل می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از احیای ۱۴۰ واحد تولیدی تعطیل شده تا پایان سال خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان قم  محمود سیجانی رئیس سازمان در حاشيه هشتمين جلسه کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد گفت: تا پايان امسال تکليف […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از احیای ۱۴۰ واحد تولیدی تعطیل شده تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان قم  محمود سیجانی رئیس سازمان در حاشيه هشتمين جلسه کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد گفت: تا پايان امسال تکليف ۲۹۰ واحد توليدي تمليکي و راکد مشخص خواهد شد که بنا داریم نیمی از این واحدها را تا پایان سال به چرخه تولید بازگردانیم.

وي بدهي بانکي ، کاربردي نبودن محصولات و نداشتن بازار مصرف و نبود اراده در مديران اين گونه کارخانه ها را از مهمترين عوامل راکد ماندن اين واحد ها برشمرد .

همچنین در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: روز جمعه هفته گذشته با حضور اعضای انجمن موتورسیکلت سازان دیداری با رئیس مجلس شورای اسلامی انجام و قرار شد بحث تبدیل سیستم های کاربراتوری به انژکتوری که منجربه تعطیلی برخی از واحدهای موتورسیکلت سازی استان و تعدیل ۵۰۰ تن از کارگران آن ها شده است، مورد توجه و بازبینی قرار گیرد.
محمود سیجانی افزود: با وجود فراهم نبودن زیرساخت های صنعتی در بخش موتورسیکلت سازی، ارتقای استانداردهای یورو سه به یورو چهار در این بخش که همراه با مصوبه دولت و عدم شماره گذاری موتورهای یورو سه توسط پلیس بوده است مشکل هایی را برای قم که قطب تولید موتورسیکلت کشور می باشد، ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: ۲۷ واحد موتورسیکلت سازی در قم فعالیت می کنند و به طور میانگین بین ۴۰ تا ۶۰ درصد تولید موتورسیکلت کشور دراین استان صورت می گیرد.

در ادامه رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت با اشاره به گزارش تجمیعی کمیته نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: تاکنون هفت جلسه در این زمینه تشکیل و ۴۵ واحد مورد بازدید قرارگرفته است.

وی گفت: این ۴۵ واحد مورد بازدید قرارگرفته درمجموع  ۸۲۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که بر مبنای آن ۲ هزار و ۳۴۸ شغل تثبیت و ۹۸ اشتغال جدید نیز ایجادشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به میزان تسهیلات رونق تولید پرداخت‌شده در استان قم بیان کرد: درمجموع ۶ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان قم پرداخت‌شده است.

سیجانی خاطرنشان کرد: استان قم در مبحث تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت در رتبه سیزدهم، جهاد رتبه هفدم، گردشگری رتبه دوم و درمجموع نیز در جایگاه پانزدهم کشوری قرار دارد.

سیجانی با اشاره به جلسه ميداني هفته گذشته کارگروه در شهرک صنعتي شکوهيه و مطالبات توليد کنندگان در ارتباط با مشکلات زیر ساخت و آب و برق گفت: در اين جلسه شرکت شهرک هاي صنعتي موظف شد تا اين نارسايي را با سرعت عملياتي کند .