مشكلات كشور در پرتو اتحاد و همدلي حل شدني است

 استاندار قم در نشست صميمي با احزاب و تشکل های سیاسی استان با بيان اين كه حركت احزاب بايد به سمت كارآمدي باشد گفت: مشكلات كشور در پرتو اتحاد و همدلي آحاد مردم و گروه هاي سياسي حل شدني است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی […]

 استاندار قم در نشست صميمي با احزاب و تشکل های سیاسی استان با بيان اين كه حركت احزاب بايد به سمت كارآمدي باشد گفت: مشكلات كشور در پرتو اتحاد و همدلي آحاد مردم و گروه هاي سياسي حل شدني است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در نشست صمیمی با احزاب و تشکل های سیاسی استان، به تاریخچه تشکیل حزب در ایران اشاره و اظهار کرد: متأسفانه فرهنگ و روحیه کار گروهی و حزبی در ایران به خوبی شکل نگرفته است و همین موضوع باعث ناکارآمدی احزاب در تصمیم گیری های کلان جامعه می شود.

استاندار قم با  اشاره به  تلاش هاي صورت گرفته براي شكل گيري و فعاليت احزاب در كشور از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي گفت: از آنجا که این احزاب از شاکله مناسب و ثبات كافي برخوردار نبوده اند و عملأً در جهت دهی به افكار عمومي جامعه تأثیر لازم را  نداشته اند.

صادقی سیاست زدگی را يكي از معضلات مهم امروز كشور عنوان و تصريح كرد: آگاهی سیاسی مردم در فهم شرایط و وضعیت کشور ضروری است، اما اینکه در همه جا با رویکرد سیاسی و جناحی با مسائل برخورد شود منفعتی برای کشور نخواهدداشت.

وی با تأكيد بر لزوم توجه به اخلاق در گفتار و عمل، ريشه بسياري از گرفتارهاي امروز جامعه را ناشي از عدم توجه به اخلاق دانست و افزود: برخی از رفتارهای به دور از اخلاق جریانات سیاسی ، تخریب بخشی از نظام بوده و موجب مي شود دشمنان کلیت نظام را مورد هجمه قرار دهند.

وي علاقه مندی مردم به آرمان های نظام و لزوم پاسخگویی مسؤلان به مردم را يادآور شد و تصريح كرد: زیر پوسته جامعه مسائل ومشکلاتی وجود دارد كه عليرغم کارشکنی دشمنان، با انسجام ملی و همگرایی همه جناح ها و احزاب سیاسی مرتفع می شود.

صادقي تصورات دشمنان در مورد اثرات تحریم در فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را نادرست دانست و با تأكيد بر لزوم تقويت اتحاد و همدلي بين آحاد مردم و گروه هاي سياسي براي حل مشكلات كشور ابراز کرد: با وحدت ملی ، حرکت همسو بین آحاد مردم و دوری از هرگونه فعالیتی که موجب کاهش سرمایه های اجتماعی کشور شود، در برابر مشکلات ایستادگی خواهيم كرد.

استاندار قم در پایان سخنان خود به موضوع مسائل اقتصادی و نوسانات بازار سكه و ارز اشاره و خاطر نشان کرد: بسیاری از افزایش قیمت ها واقعی نبوده ودستگاههای اطلاعاتی کشور در صدد شناسايي و کاهش عوامل و زمينه هاي ایجاد این جنگ روانی هستند.

در ابتدای این جلسه نیز سيد محمدرضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعي استاندار قم با اشاره به مواضع دشمنان و تلاش برای پمپاژ ناامیدی به کشور، اظهار کرد: نیاز امروزمردم حفظ روحیه امیدواری و نشاط اجتماعی و سیاسی است.

وی با بیان اهمیت نقش احزاب در فضای جامعه، تصریح کرد: هرگاه صحبت ازمنافع ملی باشد، همه گروه ها و احزاب سیاسی منسجم شده و در مسیر توسعه کشور گام بر می دارند.

هاشمی به فعالیت ۴۶ حزب و تشکل سیاسی در قم اشاره و خاطر نشان کرد: احزاب ستون فقرات یک جامعه مردم سالار هستند و در مسیر هم افزایی و نزدیکی هرچه بیشتر این احزاب، خانه احزاب استان تشکیل شد و در آینده نیز جلسات ونشست های بیشتری برگزار خواهد شد تا ضمن بیان نقطه نظرات احزاب با مسولین استان، تعامل بین تشکل های سیاسی استان افزایش یابد.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگانی از احزاب و تشکل های سیاسی ازجناح های اصلاح طلب، اصول گرا و معتدل و مستقل حضور داشتند، که نظرات خودا پیرامون مسائل و موضوعات مختلف استان و كشور  بیان نمودند.