مسافران زورگیر خودرو پیرمرد در چنگال عدالت

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: با تلاش مأموران پاسگاه انتظامی “کوشک نصرت”، ۲ تن از سارقانی که به عنوان مسافر یک دستگاه پراید فردی مسن، خودرو وی را در حوالی میدان شوش تهران با تهدید سلاح سرد سرقت کرده بودند،در اتوبان “قم -تهران” دستگیر شدند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “بهادر اسماعیلی” […]

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: با تلاش مأموران پاسگاه انتظامی “کوشک نصرت”، ۲ تن از سارقانی که به عنوان مسافر یک دستگاه پراید فردی مسن، خودرو وی را در حوالی میدان شوش تهران با تهدید سلاح سرد سرقت کرده بودند،در اتوبان “قم -تهران” دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “بهادر اسماعیلی” اظهارداشت: ۲ تن از سارقانی که به عنوان مسافر یک دستگاه پراید فردی مسن، خودرو وی را در حوالی میدان شوش تهران با تهدید سلاح سرد سرقت کرده بودند، خودرو مذکور توسط مأموران پاسگاه انتظامی “کوشک نصرت” در کیلومتر ۵۵ اتوبان “قم-تهران” شناسایی و با تلاش مأموران متوقف و متهمان دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه این افراد اعتیاد به مواد مخدر داشته و از آن ها مقادیری مواد افیونی شیشه کشف شده است، گفت: سرانجام متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در ادامه با دعوت از مال باخته خودرو به وی تحویل و نامبرده از زحمات پلیس قم در دستگیری سارقان قدردانی کرد.
سرهنگ اسماعیلی تاکید کرد: پلیس در تامین امنیت مردم شبانه روز در تلاش بوده و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

عدم نظارت والدین عامل اصلی اعتیاد اینترنتی کودکان است
رئیس پلیس فتا استان قم تاکید کرد: مدیریت زمان استفاده از فضای مجازی نه تنها بهترین راهکار برای جلوگیری از اعتیاد اینترنتی فرزندان است، بلکه مانعی برای افتادن کودکان در دام مجرمان سایبری است
سرهنگ “علی موالی” اظهارداشت: فضای مجازی با هدایت و نظارت والدین می‌تواند از محیطی تهدیدآمیز به یک فرصت برای کودکان و نوجوانان تبدیل شود، فرصتی که از آن بیشترین بهره و استفاده را ببرند.
وی افزود: استفاده از فضای ‌مجازی روزانه در حال گسترش است از سوی دیگر به دلیل کمبود نظارت‌ها و سواد اندک والدین در این بستر، زنگ خطر آسیب‌های روانی فرزندان برای خانواده‌ها به صدا درآمده است.
سرهنگ موالی از والدین درخواست کرد: در اولین قدم برای ایمن ماندن کودکان از مخاطرات موجود در فضای مجازی، سطح معلومات خود را بالا برده تا ضمن شناخت و اشرافیت بیشتر بر آسیب‌های این فضا، مانع از افزایش بیشتر شکاف دیجیتالی با فرزندان خود شوند.
رئیس پلیس فتا استان قم یادآور شد: ارتباط با افراد بیگانه در فضای مجازی، ارسال اطلاعات هویتی برای افراد ناشناس، خودداری از کلیک برروی لینک‌های مشکوک، پرهیز از دوست‌یابی اینترنتی و حفظ حریم خصوصی همگی از موضوعاتی هستند که والدین می‌بایست نسبت به آموزش آن به کودکان خود اقدام کرده و هشدارهای لازم را در این خصوص به آنان گوشزد کنند.
وی به خانواده‌ها توصیه کرد: با تعیین چارچوب زمانی در بهره‌ گیری از فضای سایبری و تشریح هدف استفاده از این فضا برای فرزندانشان از یک سو و افزایش سرگرمی‌های مفید و تعامل با همسن و سالان کودکان در دنیای واقعی از سوی دیگر از آسیب‌های فضای مجازی بکاهند.
رئیس پلیس فتا استان قم خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در صورت نیاز به دریافت مشاوره و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.