مراسم افتتاحیه طرح حا میم مرکز قم در حرم مطهر امام رضا علیه السلام برگزار شد

آیین افتتاحیه طرح حامیم با حضور حجت‌الاسلام پوررضا رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم و استاد رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رؤسا و معاونین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های حضرت معصومه سلام الله علیها، قم، آزاد اسلامی، علوم پزشکی، صنعتی و دانشجویان شرکت‌کننده در طرح در حرم مطهر حضرت امام ضا علیه السلام برگزاری شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از کمیته رسانه طرح حا میم مرکز قم، دکتر حسن رحیم پورازغدی نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه وجود مبارک امام رضا علیه‌السلام مایه‌ی افتخار ما شیعیان است اظهار داشت: ما افتخار می‌کنیم که محب و دوست دارم اهل بیت و ائمه معصومین علیهم السلام از جمله امام رضا هستیم.

وی با اشاره به روایات و احادیثی از امام رضا علیه‌السلام و سایر معصومین در خصوص اهمیت توجه به فقرا گفت: آیات و روایات زیادی در خصوص توجه به فقرا وجود دارد و پیامبران و امامان معصوم نیز در دوران زندگی خود به فقرا توجه می‌کردند و به هم‌نشینی اغنیا با فقرا توصیه و تأکید داشتند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه امروزه سبک زندگی اسلامی بسیار مورد تأکید و بیش از گذشته دارای اهمیت است افزود: سبک زندگی اسلامی دارای شاخصه‌های بسیاری است که اخلاق‌محوری و توجه به فقرا و نیازمندان نمونه‌هایی از شاخصه‌های آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه ثروت و قدرت فی‌نفسه بد نیست تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند ثروت و قدرت ذاتاً بد است، در صورتی که این تصور غلط است چرا که اگر به درستی از این ثروت و قدرت استفاده شود بسیار هم خوب است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح اهمیت موضوعاتی همچون ثروت، قدرت و تکنولوژی و مواردی از این قبیل بیان داشت. در هر جامعه‌ای افراد و انسان‌هایی هستند که بر این موضوعات تأثیر می‌گذارند به گونه‌ای که اگر افراد فاسد دارای ثروت و قدرت باشند قطعاً جامعه‌ای فاسد را رقم می‌زنند.

وی گفت: در جامعه‌ای که افراد سالم از ثروت و قدرت برخوردار باشند آن جامعه سالم و پویا خواهد بود و عدالت‌محوری، عدالت‌طلبی و اخلاق‌محوری نیز در آن حاکم خواهد بود.

حجت الاسلام اسماعیل پوررضا در این مراسم، ضمن اشاره به اهداف این طرح و تبیین ابعاد معرفتی آن به دانشجویان شرکت‌کننده توصیه کرد تا از فضای معنوی و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده نهایت بهره را ببرند.

وی ضمن اشاره به قیام امام حسین علیه السلام و انقلاب حضرت مهدی عجل‌الله و همچین پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح برخی از ابعاد این قیام‌ها، طرح حا میم را زیربنا و در راستای اهداف این قیام‌ها دانست.

لازم به ذکر است قرائت زیارت امام رضا علیه‌السلام، اجرای سرود نسل تبار سلمان و مداحی و سخنرانی استاد رحیم پورازغدی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.