مدیران حوزه های علمیه خواهران پیشرفت‌های خود را گزارش بدهند

رییس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به پیشرفت‌های حوزه های علمیه خواهران خواستار ارائه گزارش‌های منظم و مداوم از این پیشرفت‌ها شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  ستاد خبری چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران آیت‌الله مرتضی مقتدایی در جمع مدیران حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در […]

رییس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به پیشرفت‌های حوزه های علمیه خواهران خواستار ارائه گزارش‌های منظم و مداوم از این پیشرفت‌ها شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  ستاد خبری چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران آیت‌الله مرتضی مقتدایی در جمع مدیران حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در سخنانی با اشاره به کرامات امام باقر(ع) گفت: برکات شاگردان امام باقر(ع) تا کنون در میان ما وجود دارد.

وی با اشاره به احادیث نقل‌شده از امام باقر(ع) ادامه داد: ایشان در میان علما ابهت خاصی داشته‌اند.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار امیدواری کرد حوزه های علمیه از علوم به جامانده از آن امام همام بهره‌مند شوند.

وی موضوع انتخاب شده برای اجلاس سراسری حوزه‌های علمیه خواهران را مهم دانست و ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه اهتمام بالایی برای ارتقای سطح علمی و تهذیبی حوزه‌های علمیه خواهران داشته است.

آیت‌الله مقتدایی انتخاب موضوع محوری این اجلاس را در راستای دغدغه‌های شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران دانست و اظهار امیدواری کرد با برگزاری این اجلاس شاهد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بدون نقص و چالش باشیم.

وی مسئولیت مدیران مدارس علمیه خواهران را بسیار سنگین دانست و ادامه داد: مسئولیت اداره مدارس علمیه در راستای ایجاد فضای علمی و اخلاقی و فرهنگی مناسب برای طلاب و اساتید بسیار باارزش است.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت مدیران مدارس علمیه خواهران را در راستای احیای اسلام دانست و گفت: آموزش احکام و اعتقادات به مردم اجر و پاداش فراوانی برای مدیران مدارس علمیه دارد.

وی از مدیران مدارس علمیه خواهران خواست تا کار خود را برای خدا و با عشق انجام دهند و اضافه کرد: بر کار اساتید نظارت داشته باشید و با زبان لین و نرم با اساتید و طلاب رفتار کنید.

آیت‌الله مقتدایی خواستار نظارت مدیران بر کلاس‌های آموزشی شد و افزود: مدیران بر نحوه تدریس اساتید نظارت داشته باشند.

وی انتظار جامعه از حوزه‌های علمیه خواهران را انتظار بالایی توصیف کرد و افزود: تحصیل‌کردگان حوزه‌های علمیه خواهران باید نخبه باشند و بتوانند در دانشگاه و در تبلیغ تاثیرگذار باشند.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران باید توان تبلیغی بالایی داشته باشند، ادامه داد: مقام معظم رهبری نسبت به پیشرفت‌های حوزه‌های علمیه خواهران پیگیر هستند و حوزه های علمیه خواهران نسبت به فعالیت‌های خود گزارش بدهند.

وی از تالیفات بانوان طلبه به عنوان تالیفاتی باارزش یاد کرد و گفت: برخی از این تالیفات حتی قابلیت تدریس در حوزه را دارند.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به آمار قابل ملاحظه فعالیت تبلیغی بانوان طلبه در فضای حقیقی و مجازی گفت: اقامه نماز جماعت از سوی طلاب در مدارس آموزش و پرورش ارزشمند است.