محصل ۱۵ ساله هکر اکانت شاد معلمان و مديران مدارس

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری هکر اکانت شاد معلمان و مديران مدارس در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “علی موالی” اظهارداشت: در پي مراجعه تعدادي از معلمان و مديران مدارس به پلیس فتا استان مبني بر اينکه پيام هايي از شماره هاي ناشناس با عناوين “شاد مديران مدارس” ، “اينترنت دانش آموزي” و “اهداي ۱۲ گيگ اينترنت رايگان” براي آنها ارسال و در ادامه با استفاده از ترفندهاي متقلبانه منجر به هک شدن حساب کاربري شبکه شاد آن ها شده است، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی صورت گرفته مشخص شد بدافزار يکسان بر روي گوشی افراد نصب و متهم از این طریق به پيامک ها دسترسي پیدا کرده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: با اقدامات تخصصی کارشناسان مشخصات یک محصل ۱۵ ساله به دست آمد و طی تعامل با حراست آموزش و پرورش و هماهنگی با مقام قضائی استان نامبرده همراه پدرش در به پلیس فتا استان قم حاضر و اظهارات وی اخذ شد.
وی ادامه داد: متهم به اسم پشتيباني شاد، فايل بدافزار را با متن “اين فايل از طرف تيم فني پشتيبان شاد براي مديران زحمتکش فراهم گرديده است لطفاً شاد را بروزرساني کنيد” را ارسال و سپس با دسترسي گرفتن به پيامک هاي قربانيان اقدام به لاگين به اکانت شاد آنها و در ادامه مديريت کانال هاي اطلاع رساني مدارس را در دست گرفته و اقدام به تغيير نام و محتواي کانال به کانال هاي موزيک و فان کرده که در نهايت کانال را در قبال شارژ همراه اول بفروش مي‌رسانده است.
سرهنگ موالی افزود: سپس همدست ۱۶ ساله وی نیز در این پلیس حاضر و طی تحقیقات عنوان داشت خطوط مديران مدارس را از طريق جستجو در بين گروه هاي آموزشي بدست آورده و در اختيار دوست خود قرار مي‌داده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم از ارسال پرونده به مرجع قضائی استان خبر داد و گفت: با همکاري فاوا استان و هماهنگي معاون دادستان شهرستان قم، از طريق پيامک به خطوط بدست آمده اطلاع‌رساني شد تا در صورت تمايل نسبت به طرح شکايت اقدام نمايند.