با دستور استاندار قم:

مجوزشروع عمليات اجراي خط انتقال وتصفيه خانه فاضلاب پرديسان صادرشد

با دستور استاندار قم مجوز شروع عمليات اجراي خط انتقال و تصفيه خانه فاضلاب پرديسان صادر شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،به نقل از روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم از رفع مشكل تامين اعتبار و صدور مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق براي اجراي خط انتقال و تصفيه خانه فاضلاب […]

با دستور استاندار قم مجوز شروع عمليات اجراي خط انتقال و تصفيه خانه فاضلاب پرديسان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،به نقل از روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم از رفع مشكل تامين اعتبار و صدور مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق براي اجراي خط انتقال و تصفيه خانه فاضلاب پرديسان خبر داد.

استاندار قم با اشاره به اقدامات متعدد صورت گرفته طي سالهاي اخير از جمله اجراي ۴۰ كيلومتر شبكه هاي فرعي و خط انتقال اضطراري فاضلاب مسكن مهر بيان كرد: اين اقدامات به عنوان راه حل كوتاه مدت و در راستاي حل فوري معضل رهاسازي فاضلاب در معابر و داخل محلات مسكن مهر انجام شده است.

وي بيان كرد: با توجه به طرح اقدام ملي مسكن با هدف جهش تولید مسکن و نیاز مبرم به ایجاد زیرساختهای فاضلاب در منطقه پردیسان، تکمیل طرح فاضلاب پردیسان و اجرای ۲۲ کیلومتر خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۵۵ هزار متر مکعب در شبانه روز با برآورد اعتبار مورد نیاز حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال جزو یکی از اولویت های اصلی استان بوده است.

سرمست همچنين با اشاره به اجرای ۱۰۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه های فاضلاب با ظرفیت تجمعی ۱۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در شهر قم عنوان کرد: با استفاده حداکثری از ظرفیت تاسیسات موجود حدود ۳۸ درصد از جمعیت شهر قم تحت پوشش خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار گرفته است.

شايان ذكر است با محوریت شرکت آب و فاضلاب استان و با انجام مطالعات توجیهی فنی، اقتصادی، مالی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و اخذ مجوزهای پدافند غیرعامل، گردشگری، ارزیابی زیست محیطی و پیوست سلامت و پس از پیگیری های مستمر ملی و استانی، در آبان ماه سال جاری، مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت )۲ )جهت افزایش احجام خط انتقال و تصفیه خانه پردیسان به طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر قم صادر شد.

بر این اساس در صورت تامین به موقع اعتبارات و انجام هماهنگی ها و حمایت های استانی، شرکت آب و فاضلاب می تواند در یک برنامه ۳ ساله با اجرای پروژه های تعریف شده، امکان افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب به ۹۲۵ هزار نفر را فراهم کند که تحولی بزرگ در این بخش خواهد بود.

میانگین درصد جمعیت تحت پوشش تاسیسات فاضلاب شهری در کشور حدود ۵۳ درصد و در اکثر کلانشهرها بیش از ۷۰ درصد می باشد.