لزوم ساخت بازارچه‌های صنایع‌دستی با مشارکت شهرداری قم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم به لزوم ساخت بازارچه‌های صنایع‌دستی با مشارکت شهرداری تأکید کرد و گفت: بازار شمسه فرصتی برای توانمندی صنایع‌دستی در قم است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،علیرضا ارجمندی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر نیوز، با تأکید بر لزوم توجه به صنایع‌دستی برای رونق اقتصادی شهر اظهار داشت: شهر قم با دارا بودن صنایعی مانند فرش ابریشم و صنعت انگشتر سازی می‌تواند در کشور و دنیا جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهد.

وی مشارکت نهادها مختلف در معرفی و رونق صنایع‌دستی در قم را مطرح کرد و افزود: امروز حمایت لازم از صنایع‌دستی قم نمی‌شود و باید با نگاهی اقتصادی و آینده نگر به این موضوع توجه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: شهرداری در حوزه گردشگری کارهای بسیار خوبی در شهر انجام داده که قابل‌تقدیر بوده و امروز تعامل خوبی بین این دو ارگان شکل‌گرفته است.

وی به مشارکت شهرداری در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: ما نیاز به همکاری گسترده‌تر در حوزه صنایع دستی با شهرداری قم داریم. شهرداری می‌تواند با ایجاد بازارچه‌های محلی در ایجاد اشتغال و اقتصاد استان کمک زیادی کند.

ارجمندی صنایع‌دستی استان قم را قابل‌توجه و ارزشمند خواند و تصریح کرد: با مذاکراتی که با سازمان زیباسازی شهرداری قم داشته‌ایم، به دنبال ساخت نخستین بازارچه صنایع‌دستی هستیم تا در حوزه آموزش و بازار در اطراف حرم اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: صنعتگران ما آمادگی دارند در بازار شمسه فعال شوند و اگر شهرداری بتواند از واحدهای تجاری که در اختیار دارد را به صنعتگران بدهد، می‌توانیم بازار خوبی برای صنایع‌دستی در پیرامون حرم ایجاد کنیم.

وی ارائه صنایع‌دستی به مسافران و زائران را پیامی از  فرهنگ شهر قم به جهان دانست و تأکید کرد: شهر قم بدون تبلیغ سالانه ۲۰ میلیون زائر دارد و باید زیرساخت‌های لازم برای بهره بردن از این ظرفیت بزرگ در حوزه اقتصاد ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در پایان کمک‌های شهرداری را در حوزه افزایش زیرساخت‌های اقامتی را قابل‌توجه و قابل تقدیر خواند و بیان کرد: شهرداری مهم‌ترین رکن در افزایش زمان ماندگاری مسافران بوده و امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه صنایع‌دستی نیز رقم بزنیم.