استاندار قم خبر داد:

كسب رتبه ي نخست رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي توسط استان قم

استاندار قم با اشاره به كسب رتبه ي نخست رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي و رتبه ي سوم تعداد مراكز واكسيناسيون توسط استان قم گفت: اميدواريم با آگاهي بخشي بيشتر توسط توسط بزرگان و صاحبنظر و نفوذ کلام و اصحاب رسانه شاهد افزايش مشاركت شهروندان در زمينه ي تزريق واكسن باشيم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان […]

استاندار قم با اشاره به كسب رتبه ي نخست رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي و رتبه ي سوم تعداد مراكز واكسيناسيون توسط استان قم گفت: اميدواريم با آگاهي بخشي بيشتر توسط توسط بزرگان و صاحبنظر و نفوذ کلام و اصحاب رسانه شاهد افزايش مشاركت شهروندان در زمينه ي تزريق واكسن باشيم.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،به نقل از روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد ملي كرونا كه به رياست آيت الله رئيسي رئيس جمهوري برگزار شد، طي سخناني با اشاره به وضعيت رعايت دستورالعمل ها در استان قم اظهار كرد: قم همواره رتبه ي نخست را در اين زمينه داشته است كه بايستي قدردان شهروندان قمي باشيم.
سرمست با بيان اينكه از نظر تعداد مراكز واكسيناسيون قم رتبه ي سوم كشوري را از آن خود کرده است، راه اندازي دو مركز شبانه روزي واكسيناسيون را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: به لحاظ ذخیره واكسن و تعداد مراكز هيچ كمبودي نداريم؛‌ اما به لحاظ توجيه جامعه ي هدف و آگاهي بخشي به شهروندان، بايستي تلاش بيشتري صورت بگيرد.
وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي مقابله با واكسن هراسي، راه اندازي مركز پاسخگويي به شبهات واكسن در حرم مطهر را مورد توجه قرار داد و گفت: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی اصحاب رسانه خصوصا صدا و سيما نيز بايد در راستاي توليد برنامه هاي آموزشي بيش از پيش فعاليت كنند.
استاندار قم همچنين با اشاره به حمايت مراجع عظام تقليد و حوزه هاي علميه از جبهه ي سلامت و طرح واكسيناسيون سراسري افزود: اين پشتيباني ها موجب کم اثر شدن تلاش گروه هاي ضدواكسن در استان قم شده است.
مقام عالي دولت در استان قم در ادامه با اشاره به اجراي طرح واكسيناسيون دانش آموزان بالاي ۱۲ سال خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش بايستي همه ي ظرفيت هاي خود را فعال کند و تا زمينه ي بازگشايي حضوری مدارس فراهم شود.