قدردانی آیت الله سعیدی از خدمات بهداشتی درمانی قم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و معاونین با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با تولیت آستان مقدس دیدار و گفتگو کردند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت […]

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و معاونین با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با تولیت آستان مقدس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی گفت: امام حسین(ع) دارای مسائلی اختصاصی هستند که یکی از آنها اربعین است که برای هیچ یک از ائمه معصومین(ع) به جز این امام سفارش نشده است.

وی عنوان داشت: عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) به گونه ای است که در اربعین حسینی شاهد هستیم به چه میزان مردم در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و از سوی دیگر استقبال از زائران نیز ارزشمند و بی نظیر است.

امام جمعه قم با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در استان قم به زائران حسینی گفت: در استان نیز خدمات ارزشمندی انجام می شود که در حوزه بهداشت و درمان نیز شاهد آن هستیم و قدردانی می کنیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم گفت: قم حرم اهل بیت(ع) است و مسئولی که در قم خدمت می کند با دیگر مسئولان باید متفاوت باشد و قدر خدمت در شهر کریمه اهل بیت(ع) را بداند.

وی گفت: مسئولان در قم باید کمر همت را ببندند و توقع نیز همین است که با اقدامات گسترده در راستای رفع مشکلات و عقب ماندگی ها تلاش داشته باشند.

دکتر محمدرضا قدیر نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ها و خدمات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: دانشگاه در عرصه درمان و آموزش تلاش می کند و با ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در گسترش علم پزشکی می کوشد.

وی بیان داشت: در حوزه درمان نیز با توسعه زیر ساخت های درمانی تلاش کرده ایم تا سرانه تخت های بیمارستانی را ارتقا دهیم و برنامه ریزی برای توسعه امرکیفی کارها در دستور کار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به خدمات رسانی درمانی در قرارگاه اربعین واقع در مصلی قدس گفت: در این قرارگاه تیم های درمانی استان حضور دارند و به زائران خدمات به صورت رایگان ارائه می شود.

دکتر قدیر گفت: در مورد مسائل بهداشتی نیز تیم های حرفه ای و کارشناسی حضور داشته که با نظارت دقیق در راستای توسعه امور بهداشتی اهتمام دارند.

همچنین دکتر سید حسن عادلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز طی سخنانی با اشاره به موضوع طب سنتی گفت: طبق قانون، مداخله در امر سلامت باید تنها با مجوز وزارت بهداشت باشد و هیچ فرد یا گروهی اجازه مداخله در این امور را ندارد.

وی بیان داشت: متاسفانه افرادی هستند که این اقدامات را انجام می دهند که ما تذکرات لازم را ارائه کرده ایم و دانشکده طب سنتی ایرانی در استان آماده ارائه خدمات از جمله خدمات آموزشی است.

دکتر محمود پرهام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار با اشاره به موضوع پیوند عضو گفت: سالانه در حدود ۲۰ نفر از قم که دچار مرگ مغزی می شوند، برای امر پیوند اعزام می شوند که با فرهنگ سازی می توان این آمار را بیشتر کرد.

وی بیان داشت: هر فردی که دچار مرگ مغزی می شود می تواند به صورت میانگین چهار نفر دیگر را از مرگ نجات دهد که انتظار است با رهنمودهای مراجع و علما و همچنین تاکیدات آنها، فرهنگ اهدا عضو در جامعه و به ویژه استان قم توسعه یابد.