قدردانی آیت الله سبحانی از خدمات وزیر بهداشت

آیت الله سبحانی ضمن ابلاغ سلام ویژه به وزیر بهداشت و درمان از خدمات وی در حوزه سلامت قدردانی کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز با حضور در موسسه امام صادق(ع) با آیت الله سبحانی از […]

آیت الله سبحانی ضمن ابلاغ سلام ویژه به وزیر بهداشت و درمان از خدمات وی در حوزه سلامت قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز با حضور در موسسه امام صادق(ع) با آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام وزیر بهداشت به محضر معظم له گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه و افزایش دغدغه های اقتصادی مردم همه تلاش خادمان عرصه سلامت و شخص وزیر محترم بهداشت بر این است طرح تحول نظام سلامت با مدیریت، همت و تدبیر متولیان سلامت و بدون کوچکترین خدشه ای در تمامی مراکز دولتی کشور اجرا شود.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان افزود: تمام تلاش خدمتگزاران عرصه سلامت در همه سطوح این است که کاستی در ارائه خدمات طرح تحول نظام سلامت به مردم ایجاد نشود و بحمدالله با تلاش های صورت گرفته در دولت و همراهی مجلس محترم شورای اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط با سلامت همچنان شاهد اجرای کامل آن در سطح مراکز درمانی در کشور هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ترمیم منابع طرح تحول سلامت و اختصاص منابع پایدار در جهت تداوم آن افزود: امیدواریم که با راهنمایی ها و تاکیدات مراجع عظام تقلید در راستای حمایت قاطع دولت و مجلس از طرح تحول نظام سلامت و استمرار تلاش‌ها و حمایت ها مسئولین شاهد بهره مندی کامل و بیش از پیش مردم عزیز از برکات این طرح باشیم.

دکتر ایرانی خواه بیان داشت: پزشکان و پرستاران و جامعه سلامت استان قم با توجه به مشکلات و بدهی هایی که وجود داشت، اما در حال خدمات رسانی به مردم هستند و اجازه نمی دهند که در امر درمانی مردم کمترین خللی ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به موضوع دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی گفت: با برنامه ریزی های کارشناسی و با کوشش های شبانه روزی که از ماه‌های گذشته در این خصوص صورت گرفته است بحمدالله وضعیت استان قم نسبت به دیگر استان ها مطلوب تر است و بواسطه کمبودهای دارویی خدشه ای در خدمات رسانی ایجاد نشده است.

در ادامه این جلسه آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز طی سخنانی گفت: دو موضوع سلامت و امنیت امر مهمی است که به عنوان نعمت از آن یاد شده و اگر این دو نباشد، فرد قادر به انجام هیچ کاری نیست.

وی به خدمات دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: شکی نیست که از زمانی که دکتر هاشمی سکان دار وزارت بهداشت شده، ما در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی توسعه داشته ایم.

آیت الله سبحانی افزود: البته برخی مسائل به وجود آمده که تاثیر داشته اما نباید کوتاه آمد و همگان هم می دانند که آن وزیری که کار کرده و کسی که کار نکرده با هم متفاوت هستند.

این مرجع تقلید عنوان داشت: رسانه ها نیز وظیفه مهمی بر عهده دارند و آن این است که مردم را نباید ناامید کنند چرا که ناامید کردن مردم گناه بزرگی است و باید با امیدوار کردن مردم، در راستای پیشرفت جامعه بکوشند.

وی با بیان اینکه دشمن با یاس و ناامیدی می خواهد ما را خلع سلاح کند گفت: باید با این موضوع مقابله کنیم، می دانیم که مشکلات زیاد است اما نباید فراموش کنیم که ما دوران بدتری را در جنگ سپری کردیم و باید با مقاومت و ایستادگی در راستای رفع مشکلات گام برداشت.

آیت الله سبحانی ضمن ابلاغ سلام ویژه به وزیر بهداشت گفت: سلام بنده را به وزیر بهداشت برسانید و بنده از خداوند برای ایشان آرزوی توفیق بیشتر خدمت را می طلبم و البته باید صبر و استقامت در کارها داشته باشند.