فعالیت بیش از ۱۰کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان درقم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت:فعالیت بیش از ۱۰کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان درقم فعالیت میکنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم؛حامد حجتی ،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم امروز در نشست رسانه‌ای هفته ملی و روز جهانی کودک در مرکز شماره پنج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان […]

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت:فعالیت بیش از ۱۰کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان درقم فعالیت میکنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم؛حامد حجتی ،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم امروز در نشست رسانه‌ای هفته ملی و روز جهانی کودک در مرکز شماره پنج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، با بیان اینکه مراکز کانون پرورش فکری به دنبال جذب کودکان و نوجوانان و کشف استعداد آن‌ها هستند اظهار داشت:استان البرز با جمعیتی بالغ بر ۳میلیون نفر کمتر از ۴کانون پرورش فکری دارد که استان قم باجمعیتی بالغ بر یک میلیون و۲۰۰هزار نفر بیش از ۱۰کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان دارد که تاثیر بسزایی در پرورش استعدادهای کودکان ونوجوانان استان دارد.

وی افزود:چند نقطه عطف در فعالیت‌های کانون پرورش فکری دیده می‌شود که یکی از آن‌ها، برگزاری هفته ملی و روز جهانی کودک است.

وی اضافه کرد: این برنامه هم‌زمان با روز شانزدهم مهرماه به عنوان روز جهانی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت این هفته در نظر گرفته شده که این برنامه‌ها علاوه بر مراکز ده‌گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، در برخی دیگر از بخش‌ها و روستاهای استان نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از برنامه‌های بزرگداشت این هفته مانند اجرای سرودهای خیابانی، شادپیمایی عروسک‌های غول پیکر، ویژه برنامه روز ملی حافظ و همچنین رونمایی از برخی از آثار تولیدی قصه‌گویی در سطح شهر برگزار خواهد شد افزود: ریز برنامه‌های این هفته از رسانه‌های گروهی به اطلاع عموم مردم و علاقمندان خواهد رسید.

حجتی به اجرای برخی برنامه‌های بزرگداشت این هفته به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: دو پویش عکس «من و عروسکم» ویژه کودکان و همچنین «میهمانان سرزمینم» ویژه نوجوانان در این هفته آغاز خواهد شد که عکس‌های برگزیده این دو پویش در ماه‌های آینده و در قالب برپایی برخی نمایشگاه‌ها در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی به آسیب‌های پدیدآمده به علت شیوع ویروس کرونا پرداخت و تصریح کرد: این ویروس آسیب‌هایی را به ویژه در بُعد اقتصادی برای همه به دنبال داشته است اما بدون تردید آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در برابر این پدیده، بسیار زیاد بوده و حتی این آسیب‌ها می‌تواند در آینده، بروز و ظهور بیشتری داشته باشد.

حجتی در توضیح این مطلب اضافه کرد: تعطیلی آموزش‌های حضوری و تخلیه نشدن انرژی دانش‌آموزان در مدارس در کنار هُل دادن آن‌ها به سمت استفاده حداکثری از فضای مجازی، سبب برخی افسردگی‌ها و حتی سرخوردگی‌ها شده است که حتی شاید نتوان برخی از این آسیب‌ها را جبران کرد.

وی به تصمیم‌گیران و مسؤولان استانی پیشنهاد داد تا بر اساس این توضیح و علاوه بر در نظر گرفتن پیوست‌های مختلف برای طرح‌ها و برنامه‌ها، از تعیین پیوست کودک و نوجوان نیز غفلت نکنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد ضرورت توجه به پراکندگی جغرافیایی مراکز ده گانه کانون پرورش فکری در استان یادآور شد: ادغام برخی از این مراکز، راه‌اندازی مراکز جدید در شهرستان قم و همچنین راه‌اندازی دو مرکز کانون در دو شهرستان جدید استان یعنی کهک و جعفرآباد در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه چه مقدار از برنامه‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از سوی مرکز کانون در تهران دیکته می‌شود بیان کرد: طبیعی است که بخش زیادی از برنامه‌ریزی‌ها در تهران اتفاق می‌افتد و این برنامه‌ها در مراکز استانی کانون پیگیری می‌شود، اما کیفیت اجرای این برنامه‌ها بر اساس برنامه‌ریزی هر استان خواهد بود، به طور مثال بزرگداشت هفته ملی و روز جهانی کودک از سوی مرکز کانون در تهران به همه استان‌ها ابلاغ می‌شود، اما این خود مراکز استانی هستند که بر اساس شرایط و ویژگی‌های خود، نسبت به کمیت و کیفیت برنامه‌ها تصمیم می‌گیرند و آن را عملیاتی می‌کنند.

حجتی از تصمیم اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برای اهدای نشان کانون پرورش فکری به خبرنگاران فعال این حوزه خبر داد که بر این اساس در نشست امروز از زحمات محمدمهدی عنایت‌پور از پایگاه خبری شهربیست تقدیر به عمل آمد.