فرهنگ ایثار وشهادت ضامن بقای نظام اسلامی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت:تازمانی که فرهنگ ایثار وشهادت درمیام مردم انقلابی ما حاکم است،دشمن هیچ کزندی به نظام ودولت ما نمی تواند برساند وفرهنگ ایثار وشهادت ضامن بقای نظام اسلامی است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سید جواد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت:تازمانی که فرهنگ ایثار وشهادت درمیام مردم انقلابی ما حاکم است،دشمن هیچ کزندی به نظام ودولت ما نمی تواند برساند وفرهنگ ایثار وشهادت ضامن بقای نظام اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سید جواد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار جان خودش را تقدیم اسلام کردند و روز میلاد حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی(ره) برای خدمت به خانواده‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاسیس  و در سال ۱۳۸۳ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۲ اسفند به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی است و باید این فرهنگ را حفظ کنیم، تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در ایران وجود دارد، دشمن جرات تعرض به کشورمان را ندارد.

هاشمی با اشاره به اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: یکی از اقدامات این بنیاد معرفی روز بزرگداشت شهدا به مردم بود، در سال ۹۲ تنها ۱٫۷ درصد مردم این روز را می‌شناختند، اما اکنون ۵۰ درصد مردم روز ۲۲ اسفندماه را به عنوان روز شهید می‌شناسند.

وی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی را در استان قم برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت پیش بینی کردیم و در این برنامه‌ها از ظرفیت مساجد، پایگاه‌های بسیج و حسینیه‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: انقلاب اسلامی با مردم گره خورده است و آن‌ها با حضور در صحنه در همه برنامه‌ها شرکت موثر دارند، تلاش کردیم که منویات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم.

هاشمی با اشاره به لزوم جذب جوانان به برنامه‌های ایثار و شهادت اظهار کرد: باید تلاش کنیم که جوانان را به سوی این برنامه‌ها جذب کنیم، اکنون جوانان در جامعه رها شده اند و امروز جهاد، جهاد در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: مراسمی برای تجلیل از چهار هزار نفر از اعضای خانواده‌های شهدای مدافع حرم در شهر قم در روز ۲۲ اسفندماه برگزار خواهیم کرد، همچنین مراسم تجدید میثاق با شهدا در روز ۲۱ اسفندماه در گلزار شهدای قم برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: برگزاری مراسم کاشت نهال در استان هم در دستور کار ما است، از دستگاه‌های برتر در استان قم در زمینه خدمت به شهدا و خانواده‌های آن‌ها تجلیل می‌شود.

هاشمی با اشاره به حضور پیام آوران شهادت در استان قم اظهار کرد: این افراد به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در دانشگاه‌ها و مدارس حضور پیدا می‌کنند و از خاطرات شهدا می‌گویند.

وی ادامه داد: در حاشیه نماز جمعه شهر قم، نمایشگاهی با موضوع ایثار و شهادت در مصلی قدس برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: مسابقات ورزشی به مناسبت روز ایثار و شهادت در استان قم برگزار می‌شود، همچنین اخیرا به مناسبت این روز از مادران شهدا تجلیل شد.

هاشمی با اشاره به وضعیت قطعه ۲۲ گلزار شهدای قم اظهار کرد: قرار است که دیگر در این قطعه پیکر اموات عادی دفن نشوند و این قطعه تنها برای دفن پیکر شهدای مدافع حرم است.