عملکرد شورای زکات در ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر تهیه آمارهای تحلیلی، شناخت نقاط قوت و ضعف استان‌ها و نیز ظرفیت سنجی زکات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، چهل و دومین شورای مرکزی زکات، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای مرکزی زکات، در سالن کنفرانس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار شد.

در این نشست که با موضوع بررسی عملکرد زکات در سال ۱۴۰۰ و نیز برنامه‌های دبیرخانه در سال جاری و همچنین گزارش عملکرد ائمه جمعه سراسر کشور در حوزه زکات برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی ضمن تشکر از حضور اعضای شورا، بر تحقیق و پژوهش تاکید کرد و تهیه آمارهای تحلیلی، شناخت نقاط قوت و ضعف استان‌ها، ظرفیت سنجی زکات و … را خواستار شد.

در پایان این نشست، مقرر شد تا جلسه‌ی آینده‌ی این شورا، در محل صداوسیما برگزار گردد.

همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در مشهد مقدس

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی: مسئله روابط عمومی، مسئله اجتماعی، ارتباطی و اعتمادسازی بین مردم، مخاطبین و رسانه‌ها با سازمان هاست؛ لذا لازم است تا نوع نگاهمان را به روابط‌عمومی، متحوّل کنیم.

به گزارش روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد، در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که در هتل اشراق مشهد مقدس برپا گردید، مسئله روابط عمومی را بسیار مهم و دارای نقش حیاتی برشمرد و با انتقاد از برخی سازمان‌ها که نگاه مناسبی به روابط عمومی ندارند، گفت: نباید به روابط عمومی با دید نازل و غیر شایسته‌ای نگاه کرد.

وی که به صورت ویدئو کنفرانس در این همایش حضور داشت، با بیان اینکه روابط عمومی، آئینه و پیشانی یک سازمان تلقی می شود، به آسیب‌شناسی موضوع روابط عمومی پرداخت و افزود: یکی از عوامل موثر در این موضوع، نوع برخورد برخی از عزیزانی است که در روابط عمومی کار می‌کنند، که متاسفانه به کار خود ایمان ندارند و این آسیبی جدی است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه باید به کار خودمان ایمان داشته باشیم و ارزش کار خودمان را بدانیم، گفت: مسئله روابط عمومی، مسئله اجتماعی، ارتباطی و اعتمادسازی بین مردم، مخاطبین و رسانه‌ها با سازمان هاست؛ لذا لازم است تا نوع نگاهمان را به روابط‌عمومی، متحوّل کنیم.

وی نگاه به روابط عمومی را در دو شاخه تقسیم کرد و گفت: یک نگاه سُنتی داریم و یک نگاه متحولانه که بر اساس نیازها و تجربیات امروز، انجام می‌شود و این نگاه در آموزه‌های دینی، اصولی دارد که اگر رعایت نشود آن اعتماد حاصل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی سپس
با اشاره به حدیث شریف “اَلصَّبرُ مِنَ الایمانِ، کَرَاسِِ مِنَ الجَسَد” به بیان اصول روابط عمومی بر اساس آموزه‌های دینی پرداخت و گفت: حُسن خلق، حلم و بردباری، رازداری و صیانت از آبروی افراد (که گاهی عدم رعایت آن باعث ایجاد بحران می‌شود)، صداقت، انصاف در کلام و رفتار با هدف جلب اعتماد عمومی و در نهایت ارتباط فعال و موثر با مردم، رسانه ها و بدنه‌ی سازمان، از اصول دینی روابط عمومی است که باید به آن توجه شود.

وی با استناد به آیه شریفه “وَ قُل رَبِّ زِدنی عِلماََ” به بیان ضرورتِ به روز‌رسانیِ اطلاعات پرداخت و گفت: بدانید که ما اطلاعاتمان ناقص است، پس باید به طور مرتب دانشمان را به روزرسانی کنیم و تجربیات روابط عمومی‌های دیگر را نیز ببینیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزاری چنین جلسات آموزنده‌ای را هر سال یا شش ماه یکبار لازم ارزیابی کرد و افزود: باید از آنهایی که فعّال هستند و بهتر خدمت کرده‌اند، تشویق و تقدیر شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی در پایان خطاب به مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: عزیزان من! شما یک معامله‌ای با خدا کنید، بین خودتان و خدا درست عمل کنید، صادقانه عمل کنید و بدانید اگر مسئول مافوق ندیدم خدا می بیند.