طی یک ماه آینده چهار سالن سینما در بازار بزرگ شهر قم افتتاح می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت:طی یک ماه آینده چهار سالن سینما در بازار بزرگ شهر قم افتتاح می شود و استانداردهای آن با استانداردهای جهانی برابری می کند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،امیرعلی عموزاده روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در دولت سیزدهم کارهایی در قم شکل گرفت که اولین آن تدوین سند راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که ضرورت مهمی برشمرده می شود تا نقشه راهی برای حرکت دقیق تر داشته باشیم.
وی بیان کرد: برنامه جامعی را برای میهمانان خارجی و اتباع با عنوان پیوست فرهنگی تدوین می کنیم و بزودی برنامه های عملیاتی آن را منعکس خواهیم‌ کرد.
وی گفت:  ۴۷۲ مجوز در حوزه مطبوعات و رسانه در قم صادر شده است و در مورد این که نشریات فعال استان قم دفتر داشته باشند اداره کل فرهنگ و ارشاد قم مسوولیتی در قبال در اختیار گذاشتن دفتر به نشریات ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: ۲ هزار و ۴۴۱ انتشارات و ۴۷۸ موسسه فرهنگی و هنری در قم وجود دارد و اگر بنا باشد به کلیه آن ها دفتر بدهیم در وسع این اداره کل نیست و می توان تدبیری کرد قسمتی از مبلغ رهن دفاتر در قالب وام پرداخت شود.
وی بیان کرد: طی یک ماه آینده چهار سالن سینما در بازار بزرگ شهر قم افتتاح می شود و استانداردهای آن با استانداردهای جهانی برابری می کند.
وی افزود: سینمای باغ موزه دفاع مقدس قم‌ نیز در دست راه اندازی است و برای هفته دفاع مقدس افتتاح می شود.
عموزاده تاکید کرد که باید برای ارتقای سواد رسانه ای خبرنگاران اقدام شود تا رشد و تعالی مطبوعات را شاهد باشیم و اگر خانه مطبوعات استان قم ردیف بودجه داشته باشد آن را احیا خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران برای تعطیلی تعدادی از سینماهای استان قم گفت: سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشکل فنی دارد و در حال مرتفع شدن طی یکی دو ماه آینده است.
وی با اشاره به انجام برخی تعمیرات در سینماهای قم گفت: از هشت سینمای استان قم چهار سینما فعال است و به علاوه چهار سینمایی که در حال ترمیم هستند سالن های جدید به ظرفیت سینماهای قم افزوده می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اواخر آبان امسال برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان را خواهیم داشت که با رایزنی انجام شده یک فیلم به کارگردانی جواد افشار برای آن کنگره ساخته می شود و تهیه کننده آن نیز مشخص شده است.
وی ادامه داد: برای برگزاری این کنگره هم‌چنین سمفونی مقاومت توسط اهالی موسیقی قم در حال تهیه است.
عموزاده افزود: قرارداد یک نمایش نیز به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان قم با اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انعقاد است.

وی در ادامه سخنانش در پاسخ به سوالی در مورد عدم اکران برخی فیلم ها در استان قم گفت: در زمان ما چنین اتفاقی نیفتاد و شاهد بودیم مخالفت هایی با اکران فیلم علفزار وجود داشت و وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی عنوان کردند که مجوز کلی است البته قم ویژگی ها و مختصات خود را دارد ولی قریب به اتفاق فیلم ها در قم هم اکران می شود.

عموزاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که عنوان کرد چرا به آموزشگاه های موسیقی و نمایش در قم مجوز داده نمی شود گفت: هر فردی می‌تواند برای آموزشگاه های موسیقی و نمایش درخواست مجوز بدهد و اگر شرایطش را داشته باشد به آموزشگاهش مجوز داده می شود.