طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در قم عملیاتی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم  از عملیاتی شدن طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در قم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز،عباس ذاکریان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان در سالن جلسات کرامت استانداری، آماده‌سازی زیرساخت پرداخت الکترونیکی تاکسی‌رانی قم را مورد توجه قرار […]

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم  از عملیاتی شدن طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز،عباس ذاکریان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان در سالن جلسات کرامت استانداری، آماده‌سازی زیرساخت پرداخت الکترونیکی تاکسی‌رانی قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این طرح را به صورت آزمایشی در برخی از خطوط تاکسی در سطح شهر انجام دادیم که با موفقیت همراه بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از عملیاتی شدن طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در قم خبر داد و گفت: این کار از طریق QR کد به زودی اجرایی خواهد شد.

ذاکریان پیرامون تعداد تراکنش‌های انجام‌شده در خطوط اتوبوس رانی درون‌شهری قم ابراز کرد: تعداد تراکنش ثبت‌شده در اتوبوس رانی در اسفند ۹۷، یک‌میلیون و ۴۰۹ هزار تراکنش بوده و این تعداد در اسفند ۹۸ به ۱۳۰ هزار نفر کاهش پیداکرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور بیش از ۹۰ درصد کاهش تقاضا برای استفاده از اتوبوس داریم، افزود: علیرغم تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران و پایین بودن تقاضای سفر، آمادگی راه‌اندازی تعدادی از خطوط که به نظر پرتقاضاتر هستند را داریم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان با بیان اینکه توزیع ماسک و اقلام بهداشتی از توان اتوبوسرانی خارج است، خاطرنشان کرد: اما می‌توانیم در هسته مرکزی شهر و ایستگاه‌های تجمعی مکان‌هایی را برای انجام این کار اختصاص دهیم.