طرح جامع پیشگیری و مقابله با بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان تهیه شود

استاندار قم ضمن تأکید بر تعامل همه دستگاهها برای کنترل و مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، اظهار کرد: طرح جامع پیشگیری و مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تهیه شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه ستاد استانی […]

استاندار قم ضمن تأکید بر تعامل همه دستگاهها برای کنترل و مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، اظهار کرد: طرح جامع پیشگیری و مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تهیه شود.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه ستاد استانی آنفولانزای فوق حاد که در تالار امام جواد( ع) استانداری برگزار شد، با
اشاره به هزينه هاي بالاي ناشي از بيماري آنفولانزاي پرندگان، اظهار کرد: باید همه دستگاههاي  مسئول و تولید کنندگان برای پيشگيري و مقابله با این بیماری تعامل لازم را داشته باشند.
استاندار قم برگزاری مداوم کاگروه های عملیاتی و حمایتی در مورد این بیماری را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: برای نابود سازی و پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان باید برنامه ریزی دقیق و کارشناسی صورت گیرد و طرج جامع پیشگیری و مقابله با اين بیماری در دستور کار قرار گیرد.
صادقي خواستار اطلاع رسانی به موقع درمورد این بیماری و حمایت های دولتی در مورد خسارت ديدگان شد و خاطر نشان کرد: پرداخت خسارت از سوی بیمه ها واستمهال وام ها از سوی بانک ها که دولت سود آن را پرداخت می نماید، می تواند کمک شایانی به تولید کنندگان کند.
صادقی همچنین برخورد جدی با واحد های غیر مجاز تولیدی در صنف مرغ و تخم مرغ توسط سازمان جهاد کشاورزی را مورد تاكيد قرار داد .

تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي نيازمند مشاركت همگاني است

استاندار قم با اشاره به اولويت توسعه ي اقتصادي و رفع مشكلات معيشتي مردم اظهار داشت: تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي نيازمند مشاركت همگاني است.

به گزارش روابط عمومي استانداري قم، سید مهدی صادقی استاندار قم عصر امروز در جلسه شورای اداری استان قم كه با حضور حجت الاسلام علوي وزير اطلاعات در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد نگاه فرابخشی در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی را در راستاي توسعه ي متوازن كشور و استان ضروري دانست.

استاندار قم با بيان اينكه همه مدیران و برنامه ریزان بايستي بر اساس نگاه ملی، اقدام کنند گفت: حركت در مسیر اجرای سیاست های نظام در بخش های مختلف، بدون اولویت دادن نگاه ملی و ترجیح آن بر منافع فردی و جناحی محقق نخواهد شد.

وی با اشاره توجه مسئولان تراز اول كشور خصوصا رهبر معظم انقلاب به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که مهمترین نیاز کشور است افزود: تحقق كامل سياست هاي اقتصادي نيازمند حضور همه ي بخش هاي دولتي و مردمي است.

صادقی با بيان اينكه اگر قرار باشد همه مطالبه گری کنند و تنها دولت پاسخگوی مسائل مردم باشد، اتفاق خاصی در کشور رخ نخواهد داد خاطرنشان كرد: تمام مجموعه هایی که وظیفه ای بر عهده گرفته اند باید در کنار دولت پاسخگوی مطالبه های مردم باشند تا شاهد تحول در فرآیند انجام فعالیت ها باشیم.

استاندار قم با اشاره به انگشت اتهام بعضي گروه ها به سوي دولت طي هفته هاي اخير، بعضي از اظهارات را غيرواقعي توصيف و اضافه كرد: دولت نيز یکی از مجموعه هاي وابسته به نظام است که باید در كنار ساير دستگاه ها مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهد و در برابر اقدامات خود پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اگر همه نسبت به راهی که می رویم و کاری که انجام می دهیم توجه لازم را نداشته باشیم، مسیر را اشتباه خواهیم رفت و هزینه هایی برای کشور و استان ایجاد می کنیم؛ در چنین شرایطی باید سنجیده عمل کنیم و در راستای منافع عمومی گام برداریم.

استاندار قم گفت: مجموعه اقدام هایی که در استان قم برای تامین امنیت مردم انجام شد در راستای منافع ملی بود، به همین علت توانستیم با کمترین امکانات با همدلی و هم افزایی همه نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی از بروز ناآرامی ها جلوگیری کنیم.

استاندار قم همچنین در این جلسه خواستار تغییر روند برگزاری جلسه شورای اداری استان شد و افزود: باید همه مسئولان و مدیران شرکت کننده در این جلسه آمادگی ارائه گزارش اقدام های خود را داشته باشند و به صورت فعال در این جلسه ها مشارکت کنند.