طراحی تقاطع غیرهمسطح بلوار کیوانفر و خیابان امام خمینی به صورت زیرگذر

مدير كل فني و طراحي شهرداري قم از طراحی تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره) به صورت زیرگذر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، رضا خانه زاد یزدی با اشاره به آغاز مراحل طراحی و مطالعات پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: با […]

مدير كل فني و طراحي شهرداري قم از طراحی تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره) به صورت زیرگذر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، رضا خانه زاد یزدی با اشاره به آغاز مراحل طراحی و مطالعات پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: با توجه به اینکه خیابان امام خمینی(ره) یک محور مهم شهری و از معدود خیابان‌های حرم‌نمای شهر است با در نظر گرفتن این دو ظرفیت اقدامات اولیه برای طراحی و مطالعات صورت گرفته است.
مدير كل فني و طراحي شهرداري قم با بیان اینکه برای کاهش زمان تأخیر و ترافیک در محدوده این تقاطع بحث غیرهمسطح سازی آن در برنامه طراحی سال ۹۷ قرار گرفته است، تصریح کرد: رینگ حرکتی در بلوار کاشانی و کیوانفر یکی از محورهایی است که می‌تواند عملکرد قابل توجهی داشته باشد و با توجه به تداخل آن با خیابان امام خمینی(ره) با وجود طرح تعریض و دو طرفه شدن محور، اجرای این تقاطع در این محور ضرورت دارد.
خانه‌زاد یزدی با تاکید بر اینکه حرم‌نما بودن خیابان امام خمینی(ره) محدودیت‌هایی را در کار در ارتفاع ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: به همین خاطر اجرای تقاطع غیرهمسطح به صورت زیرسطحی در دستور کار حوزه طراحی و مطالعات شهرداری قم است.
وی یکی از معضلات پیش روی این پروژه را بحث تاسیسات شهری عنوان کرد و افزود: در این بخش تاسیسات شهری که فاضلاب آن ثقلی است بسیار مهم است که می‌تواند پروژه را تحت تأثیر قرار دهد؛ در دوره جدید مدیریت شهری مباحث تاسیسات شهری بسیار مورد توجه است تا هزینه‌ها کاهش و افزایش سرعت اجرا داشته باشیم.
مدير كل فني و طراحي شهرداري قم با تاکید بر اینکه با بررسی دقیق تاسیسات و مسائل پیش‌روی پروژه سعی داریم در ارائه طرح مشکلات را کاهش دهیم، گفت: تیم طراحی و مطالعات شهرداری قم تمام توان خود را به کار گرفته اند تا در نیمه اول امسال طراحی را به پایان رسانده و پس از آن عملیات اجرایی آغاز شود.
منبع خبر: اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم