ضرورت تسریع درمعرفی طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی توسط دستگاه های اجرایی 

استاندار قم بر ضرورت معرفی طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی توسط دستگاه های اجرایی تا چهاردهم اردیبهشت ماه تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سال ۹۸ طی سخنانی […]

استاندار قم بر ضرورت معرفی طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی توسط دستگاه های اجرایی تا چهاردهم اردیبهشت ماه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سال ۹۸ طی سخنانی با اشاره به فرصتی که برای معرفی طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی در نظر گرفته شده است اظهار کرد: نیاز به کار کارشناسی داریم تا تشخیص دهیم چه پروژه ای می تواند ضمن برداشتن بار مالی از دوش دولت، برای بخش خصوصی سودآوری دارد.

وی ضمن گله مندی از مقاومت برخی دستگاه های دولتی در برابر واگذاری طرح های عمرانی در سال ۹۸ افزود: تا چهاردهم اردیبهشت ماه به مدیران دولتی فرصت داده می شود تا از ظرفیت ایجاد شده در راستای تحقق این امر استفاده کنند.

وی گفت: نگاه مسئولین به حفظ تجهیزات دولتی بایستی تغییر کرده و آنها را به بخش خصوصی واگذار کنند.

استاندار قم ادامه داد: در جاییکه اعمال حاکمیت ضروری نیست و می توان از طریق واگذاری طرح ها برای بخش خصوصی ایجاد مزیت نمود، مدیران اجرایی بایستی جدی عمل کنند.

در این جلسه، پیشنهادات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در رابطه با واگذاری پروژه های عمرانی دستگاه های دولتی به بخش خصوصی مورد تصویب قرار گرفتند.

در این جلسه گزارش جذب اعتبارات سال ۹۸، ظرفیت های قانونی و اعتبارات استان در بودجه سال ۹۹ کل کشور و ارائه پروژه های قابل افتتاح و خاتمه یافتنی سال ۹۹ ارائه شد.

شرایط کنترلی امروز حاصل بیش از ۷۰ روز تلاش شبانه روزی و اراده مجموعه استان است

اولویت اصلی مدیریت استان حمایت مادی و معنوی از کادر بهداشت و درمان استان است

به گزارش روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در بازدید از مرکز بهداشت استان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته سلامت، اظهار کرد: کادر بهداشت استان در مرحله پیشگیری از ابتلاء به بیماری نقش بسیار مهمی در اولویت بندی برنامه های استان در مقابله با ویروس کرونا ایفا کرده است.

استاندار قم با بیان نگرش علمی و سیستمی مدیریت استان در تصمیم سازی های کلان، اضافه کرد: در حوزه سلامت با بهره گیری از نظرات کارشناسی متخصصین و خرد جمعی همه بخش ها، تصمیمات مناسبی جهت اعمال برنامه های عملیاتی در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا اتخاذ شد.

وی حمایت مادی و معنوی از کادر درمانی و پزشکی را اهتمام اصلی مدیریت استان در ایام شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: تامین اعتبار لازم برای هزینه های کادر درمانی، تکمیل بیمارستان امیر المومنین (ع) و تخصیص اعتبار بیمارستان مادر بخشی از حمایت های استان از بخش بهداشت و درمان است.

وی با بیان نقش مهم حوزه بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: کادر بهداشت در سیاست های پیشگیری اولین خط مبارزه هستند و با انسجام و هماهنگی صورت گرفته در سطح مدیریت بحران استان، توان و ظرفیت کامل استان وارد عمل شد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر نقش گروه های مردمی، خیرین و نیروهای جهادی در کنار ستاد مدیریت بحران، کادر درمانی و نیروهای مسلح ادامه داد: همراهی همه قسمت ها در طی مدت اخیر، سبب کنترل بیماری و روند نزولی آن در استان بوده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم بزودی قم به وضعیت سفید کنترل بیماری کرونا برسد.

استاندار قم همچنین با بیان نقش مهم و حیاتی مردم در طول مدت شیوع ویروس کرونا، گفت: بیشترین پیشگیری از انتقال بیماری و حمایت از سیاست های مقابله ای استان بر عهده مردم بود که در مناسبت های مختلف در این ایام، بخوبی شرایط و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمودند.

وی حضور مردم در رزمایش مواسات ، همدلی وکمک مومنانه همدلی مومنانه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: شیوع بیماری کرونا ضمن تعطیلی برخی کسب و کارها و نیز از دست دادن برخی از شهروندان ، باعث بروز مشکلات معیشتی فراوانی شده است که کمک مردم به اقشار آسیب پذیر رویکرد بسیار مناسبی در این حوزه است.

استاندار قم عزم مدیریت استان را پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی برای انجام ماموریت ها دانست و خاطر نشان کرد: طی بیش از ۷۰ روز مبارزه با کرونا و حمایت شبانه روزی مدیریت استان از این مدافعان سلامت، امروز شاهد تاب آوری نظام سلامت و اقتصاد کشور در مقابل بحران شیوع کرونا و درخشش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هستیم.