صراحت و پاکی و صداقت از خصلت های خوب خبرنگاران کشور است

حمیدرضا شیخ الاسلام گفت: اخباری که شما خبرنگاران منتقل می کنید تا ان جایی که من مطالعه کردم در ان صراحت و پاکی و صداقت است و این می تواند نشان دهنده این باشد که افرادی که قدم به مجموعه خبرنگاری گذاشتند دغدغه برای کشورشان دارند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از […]

حمیدرضا شیخ الاسلام گفت: اخباری که شما خبرنگاران منتقل می کنید تا ان جایی که من مطالعه کردم در ان صراحت و پاکی و صداقت است و این می تواند نشان دهنده این باشد که افرادی که قدم به مجموعه خبرنگاری گذاشتند دغدغه برای کشورشان دارند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پانا، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم که در  ساعات آغازین صبح امروز به  همراه تعدادی از معاونین  از خبرگزاری پانا با  خبرنگاران و مسئولان پانا دیدار داشت،با اشاره به این کمطلب اظهار داشت:خبرنگاران پانا محصول خود اموزش و پرورش هستند ،رسالت خبرنگار،رسالت بسیار بزرگی است که می تواند اطلاعات ریز کشور را با سلامت و صداقت به مردم منتقل کند و نگاه مردم را نسبت به حاکمیت و کشور به یک نگاه دقیق و یک نگاه امیدوار کننده تبدیل کند.
وی در ادامه افزود:اخباری که شما خبرنگاران منتقل می کنید تا آن جایی که من مطالعه کردم در آن صراحت و پاکی و صداقت است و این می تواند نشان دهنده این باشد که افرادی که قدم به مجموعه خبرنگاری گذاشتند دغدغه برای کشورشان دارند.دیده ای از نقاط ضعف و قوت جامعه دارند به گونه ای که مدیران باید در نقاط ضعف کارهای خود دقت بیشتری کنند و ببینند که چشم های بینایی هست که رفتار انها را رصد میکند.
مدیر کل آموزش و پرورش قم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم حمایت اموزش و پرورش استان از خبرگزاری پانا گفت:اداره کل اموزش و پرورش استان در ابتدا وضعیت مطلوبی نداشته ،اولین کاری که ما کردیم بهترین فضای اداره را به سازمان دانش اموزی دادیم .بیش از ۴۰ زیر مجموعه داریم که برای هر کدام مسئولانی وظیفه شناس را انتخاب کرده ایم که اگر هر کدام به مشکلی بخوردند و نیاز به کمک باشه ،من در خدمت هستم .
وی نیز در ادامه برای حمایت از خبرنگاران پانا بیان کرد:برای اموزش خبرنگاری ۲۰۰ خبرنگار پانا تالار اموزشی مرکز فرهنگی شو رفاهی شماره ی یک و امکانات فراهم میکنیم که فکر میکنم همچین دستگاهی به این شکل نداشته باشیم.

شیخ الاسلام درباره عملکرد وضعیت فرهنگی و اقدامات فرهنگی برای دانش آموزان،اظهار داشت:امروزه فرهنگ را به عنوان یک سواد می دانیم مثل کلام زیبا و نوع ارتباط برقرار کردن،ولی زیرساختار مسائل فرهنگی ،تربیت است .در ۴ سال گذشته اموزش و پرورش سه شعار تربیتی که زیر ساختار مسائل فرهنگی بود،به مدارس ابلاغ کرد”قران_نماز_احترام به بزرگ تر”برنامه کار علمی نماز را در تابستان اغاز کردیم.تا دانش اموز برای ترس از دیگران نماز نخواند بلکه با دل نماز بخواندو به مسائل فرهنگی باید به صورت زیر ساختی و عملیاتی حرکت کنیم
وی در ادامه افزود: تربیت شناخت ارزش هاست که کشاندن فراگیر به سمت ارزش ها باید به گونه ای باشد که فراگیر ارزش ها را۱-بفهمد ۲-دوست بدارد ۳-بپذیرد ۴-به کار بگیرد.
او همچنین درباره اقدامات تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گفت:امسال به توفیق خدا ۴۸۰ ردیف استخدامیه ماده ۲۸ برای استان قم گرفتیم و افتخار بزرگ تر برای دانش اموزان قمی ای که امسال در کنکور شرکت کردند،۶۱۳ ردیف دانشگاه فرهنگیان گرفتیم که این بی سابقه بوده است و این یعنی ۶۱۳ نفر از دانش اموزان پیش دانگاهی ای که امروزه جایگاه علمی مطلوبی را دارند می توانند در دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و از اول مهر ۹۷ سنوات تحصیلیشان لحاظ شده و جز سی سال خدمت انها به حساب میاید.
در ادامه بیان کرد:استخدام در آموزش و پرورش به غیر از آزمون سازمان سنجش توسط هیچ فرد دیگری امکان پذیر نیست و تمامی استخدام های اموزش و پرورش از مجرای سازمان سنجش است و باید فرد تائیدیه علمی را داشته باشد.
وی همچنین درباره انتقادهای صورت گرفته از اموزش و پرورش گفت:اموزش و پرورش یک دستگاه بزرگ است که جنس ان تعلیم و تربیت است و اگر اموزش و پرورش ظرفیت حرف ها را نداشته باشد این ضعف مدیریت است.وظیفه ما خدمت به ۲۵۰ هزار دانش اموز است و ما نباید وارد این موضوع ها بشویم. من از تمامی کسانی که ضعف ما را می گویند تشکر میکنم
وی خاطرنشان کرد:در پاسخگویی به کسانی که میگویند چرا برخی از قدامات آموزش و پرورش را رسانه ای نمیکنید باید بگویم که اعتماد قلبی من این است که مردم رسانه اند و مردم باید تحلیل و قضاوت کنند که در این اوضاع جامعه ما در کجا ایستاده ایم.

وی در پایان گفت:صراحت و پاکی و صداقت از خصلت های خوب خبرنگاران کشور است.
حمیدرضا شیخ الاسلام در پایان نیز از زحمات خبرتگاران تقذیر به عمل اورد.