صدمات روحی جبران ناپذیر برخی بازی های رایانه ای

رئیس پلیس فتا استان قم به والدین در خصوص حضور فرزندان شان در گیم‌نت‌ها و اعتیاد به بازی های رایانه ای هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: بعضی از بازی‌های رایانه‌ای به شکل هدفمند و برای آسیب رساندن به جسم، […]

رئیس پلیس فتا استان قم به والدین در خصوص حضور فرزندان شان در گیم‌نت‌ها و اعتیاد به بازی های رایانه ای هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: بعضی از بازی‌های رایانه‌ای به شکل هدفمند و برای آسیب رساندن به جسم، روح و روان و به طور کلی شخصیت مخاطبین طراحی شده و باید در این خصوص هوشیارانه عمل کرد.

وی گفت: گاهی اوقات دیده می‌شود بازی در گیم‌نت آن قدر بر روح و روان فرد تأثیر منفی می‌گذارد که جبران آن امکان پذیر نخواهد بود، از پیامدهای منفی بازی‌های رایانه‌ای غیر استاندارد می‌توان به درگیری فیزیکی، پایین آمدن آستانه تحمل، گوش نکردن به سخنان والدین، گفتار و رفتار ناپسند اشاره کرد.

رئیس پلیس فتا استان قم افزود: برخی مراجعه کنندگان به گیم‌نت‌ها افرادی هستند که هر روز و یا حداقل هفته‌ای چندین مرتبه به گیم‌نت‌ها مراجعه می‌کنند، در نتیجه نشان می دهد حضور و بازی در گیم‌نت‌ها اعتیادآور است.

سرهنگ موالی یکی دیگر از آسیب‌های حضور فرزندان در گیم‌نت‌ها را تغییر در نگرش و بی‌انگیزگی در تحصیل عنوان کرد و گفت: حضور بیش از حد دانش‌آموزان در گیم‌نت‌ها و سر گرم شدن به بازی‌های رایانه‌ای باعث سردی و بی‌رغبتی به تدریس در آن ها می‌شود.

/////////////////////////

حضور فرمانده انتظامی استان قم در سامانه ۱۹۷

سردار”عبدالرضا آقاخانی” فرمانده انتظامی استان قم، روز دوشنبه ۷ بهمن ماه سال جاري در دفتر نظارت همگانی(۱۹۷) پاسخگوي مشكلات مردم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، در راستاي پاسخگويي مسئولان انتظامي استان در خصوص مسائل و مشکلات انتظامي ،ترافيکي و غيره شهروندان، فرمانده انتظامي استان روز دوشنبه ۷ بهمن ماه، از ساعت ۹ صبح در دفتر نظارت همگاني ۱۹۷ حضور خواهد يافت.

گفتنی است، همشهريان مي توانند هر گونه انتقاد، شكايت، پيشنهاد و يا تقدير و تشكر از كاركنان نيروي انتظامي را با سامانه ۱۹۷ در ميان گذاشته و در صورت تمايل براي ديدار حضوري با سردار آقاخانی، در تاريخ مذكور به دفتر نظارت همگاني (۱۹۷) مستقر در ساختمان معاونت اجتماعي واقع در خيابان امام خميني (ره) – جنب کلانتري ۱۷ شهيد بهشتي مراجعه کنند.