شکست خفت بار تیم والیبال ایران مقابل لهستان!

تیم ملی والیبال ایران که مانند بازی های قبلی خود از ضعف مفرط در سرویس زنی رنج می برد، با قبول شکست در بازی مقابل لهستان در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ رکورد ۳۰ ساله خود را شکست؛ آخرین بار ایران در سال ۱۹۹۱ شش شکست متوالی داشت که حالا با ثبت هفتمین باخت پی در پی، […]

تیم ملی والیبال ایران که مانند بازی های قبلی خود از ضعف مفرط در سرویس زنی رنج می برد، با قبول شکست در بازی مقابل لهستان در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ رکورد ۳۰ ساله خود را شکست؛ آخرین بار ایران در سال ۱۹۹۱ شش شکست متوالی داشت که حالا با ثبت هفتمین باخت پی در پی، این رکورد شکسته شد.

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری رهپویان قم ،تیم ملی والیبال ایران  در چهاردهمین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف لهستان رفت وبازی سرشار از انتقادی را به نمایش گذاشت. به طوری که بیشترین امتیازات را مانند بازی های قبلی،خود بازیکنان ایرانی از طریق زدن سرویس های اشتباه که یا به تور میخوردند یا به بیرون می رفتند به حریف تقدیم کردند.

دو تیم پیش از این ۲۱ باز در میادین مهم بین‌المللی با هم روبرو شده بودند که لهستان در ۱۴ بازی پیروز شده و سهم ایران ۷ برد بود. ایران در این بازی با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و با ثبت هفتمین شکست متوالی، رکورد ۳۰ ساله‌اش را شکست.

تیم ملی ایران پیش از این بازی، ۶ شکست در لیگ ملت‌ها داشت؛ آخرین تورنمنتی که ایران در آن با ۶ شکست متوالی مواجه شد، جام جهانی ۱۹۹۱ بوده است.

ایران بازی را با جواد کریمی، بردیا سعادت، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی و آرمان صالحی (لیبرو) آغاز کرد و برای تیم لهستان نیز، ویلفردو لئون، میهاو کوبیاک و بارتوژ کورک غایب بودند.

دیدار حساس و خارج از جدول ایران و لهستان با برتری ۵ بر صفر حریف اروپایی آغاز شد تا آلکنو، خیلی زود بازیکنان ایران را برای ایجاد وقفه در روند بازی بیرون بکشد. تیم ایران به دنبال بازی‌های پر انتقاد روزهای گذشته در دریافت اول مشکل داشت و مرتکب اشتباهات زیادی می‌شد. آلکنو در امتیازات پایانی بازی، سعید معروف و امیر غفور را به زمین فرستاد که در خوشبینانه‌ترین حالت، بعید بود از این دو ستاره در آن مقطع از بازی، کاری برآید. پاس پشت امیر غفور و اسپک قدرتمند بردیا سعادت از منطقه ۲ از صحنه‌های جذاب این ست بود. تیم ایران در نهایت ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به حریفش واگذار کرد.

تیم ایران در پایان ست نخست، ۱۲ امتیاز از حمله، ۳ امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و ۴ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان لهستان نیز ۱۱ امتیاز از اسپک، ۴ امتیاز از دفاع، ۲ امتیاز مستقیم سرویس و ۸ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

آلکنو در ست دوم تاکید داشت که شاگردانش فقط بازی نکنند، بلکه بجنگند. او می‌گفت که مجموع سن بازیکنان درون زمین ایران، ۱۰۰ سال هم نیست، پس باید بیشتر بجنگند. بازیکنان ایران در این ست، تمام تلاش خود را به کار گرفتند و در توپ‌گیری و حمله عملکرد خوبی داشتند. ایران تا امتیاز ۲۰ با لهستان، مساوی پیش رفت اما در نهایت ۲۵ بر ۲۰ شکست خورد.

تیم ایران در پایان ست دوم، ۲۲ امتیاز از حمله، ۳ امتیاز از دفاع روز تور، ۲ پوئن سرویس و ۱۳ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان لهستان نیز ۲۴ امتیاز از اسپک، ۷ امتیاز از دفاع، ۳ امتیاز مستقیم سرویس و ۱۶ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست سوم با برتری ۶ بر صفر لهستان آغاز شد. آلکنو که اجرا نشدن تفکراتش و برتری کامل تاکتیکی حریف ناامید شده بود به سراغ غیرت بازیکنان رفت و از آنها خواست تا خود را در زمین، جمع و جور کنند. خطاهای متعدد سرویس بازیکنان ایران، زحمت لهستانی‌ها را برای پیروزی کمتر می‌کرد. دفاع روی تور بهتر لهستان، برتری مطلق این ست را به آنها داد و ایران ۲۵ بر ۱۶ و در مجموع ۳ بر صفر شکست خورد.

با این شکست،‌ تعداد باخت‌های متوالی ایران به ۷ رسید و رکورد ۶ باخت متوالی سال ۱۹۹۱ پس از ۳۰ سال جابجا شد.

تیم ایران در بازی آخر خود از ساعت ۱۸:۳۰ فردا (چهارشنبه) به مصاف آرژانتین می‌رود.

شایان ذکر است که طبق نظر کارشناسان مربوطه،بیشترین ضعف تیم ملی والیبال ایران، اصرار بازیکنان ایرانی به زدن سرویس های پرشی اشتباه بود که یا به تور میخورد یا به بیرون میرفت درحالیکه اگر بدون خودخواهی وغرور کاذب،به جای اون همه سرویس های اشتباه،به زدن سرویس های هدفمند می پرداختند،هم امتیازات کمتری به حریف میداند وهم جایگاه بهتری در جدول مسابقات  می داشتند .