شهردار قم:به هیچ وجه نگذاشتیم آب وارد شهر شود

شهردار قم با بیان اینکه اقدامات لازم برای وقوع سیل صورت گرفته است گفت: با شدت بارندگی‌ها تمام تلاش ما این بوده است که آب وارد شهر نشود و در صورت وقوع سیل بتوانیم جریان آب را هدایت کنیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای مدیریت بحران […]

شهردار قم با بیان اینکه اقدامات لازم برای وقوع سیل صورت گرفته است گفت: با شدت بارندگی‌ها تمام تلاش ما این بوده است که آب وارد شهر نشود و در صورت وقوع سیل بتوانیم جریان آب را هدایت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم که در اداره کل مدیریت بحران این استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تجاربی که از قبل داشتیم برای وقوع سیل احتمالی امکانات وسیعی را پیش بینی و به خدمت گرفتیم.

وی بیان کرد: به هیچ وجه نگذاشتیم آب وارد شهر شود و در تمام نقاط حادثه خیز انحراف مسیر آب و نیز اقدامات لازم دیگر صورت گرفته است.

شهردار قم تأکید کرد: با شدت بارندگی‌ها تمام تلاش ما این بوده است که آب وارد شهر نشود و در صورت وقوع سیل بتوانیم جریان آب را هدایت کنیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات در شهر قم گفت: مهم‌ترین مشکل ایجاد کانال در قسمت شرق پردیسان است که این اتفاق نیفتاده و باید این پروژه زودتر عملیاتی شود.

سقائیان نژاد ادامه داد: فاضلاب‌ها در اطراف حرم مطهر و هسته مرکزی شهر مشکل جدی دیگری است که با شدت بارندگی‌ها رخ می‌دهد و نیاز به تدبیر دارد.

وی ریل‌های راه آهن داخل شهر را دست و پاگیر دانست و گفت: همانطور که در استان گلستان این ریل‌ها مشکل ساز شدند در شهر قم هم ایجاد مشکل می‌کنند و باید هرچه زودتر مورد بررسی قرار بگیرند.

شهردار قم ابراز کرد: تمام اکیپ‌های مدیریت شهری و مسئولان در صحنه هستند تا در حد کامل از بحران عبور کنیم.

سقائیان نژاد با بیان برگزاری جلسات فوق‌العاده کمیته بحران در شهرداری گفت: بستن راه‌های ورودی رودخانه قمرود و ممنوعیت تردد در آن مهم‌ترین اقدامی بود که با شدت بارندگی صورت گرفت.

وی افزود: با شروع بارندگی‌ها انتقال مسافرین به مکان‌های مسقف به خوبی صورت گرفت.