شهدا با خونشان و با وصایایشان جامعه را به سوی سعادت هدایت کردند

امام جمعه قم و تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه (س) در دیدار با مدیرکل و معاونان و مدیران بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، آیت الله سید محمد سعیدی فرزند برومند شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی در پنجاهمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار در دیدار با […]

امام جمعه قم و تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه (س) در دیدار با مدیرکل و معاونان و مدیران بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت:

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، آیت الله سید محمد سعیدی فرزند برومند شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی در پنجاهمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار در دیدار با مدیرکل و سایر خادمان به شهدا در استان قم افزود:  در متن استعفای آقای شهیدی هم می بینیم که ایشان تاکید می کنند تا جان دارم دوست دارم در خدمت به شهدا و ایثارگران باشم، هرکس به عرصه خدمت به شهدا و ایثارگران وارد شد نیتی جز رضایت حق و خشنودی شهدا نداشته است.

وی افزود: امید است این تغییر و تحولات نیز برای جامعه ایثارگران که در راه اسلام و قرآن جان خویش را تقدیم کردند موجبات ارایه خدمات هرچه مطلوب تر را فراهم سازد.

امام جمعه قم عنوان کرد: خرداد ماهی پر از خاطرات انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با شکل گیری قیام ۱۵ خرداد و عملیات آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد است.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: شهدای ما از برجستگی ارزشمندی برخوردار هستند، ایشان با خون خود، جهاد و ایثار جانشان و بر جای گذاشتن وصایایشان دلسوزانه جامعه را به سمت و سوی سعادت هدایت کردند.

فرزند برومند شهید آیت الله سعیدی بیان داشت: وصیت نامه کوتاه شهید آیت الله سعیدی وصیت نامه ای سیاسی، عاطفی، اخلاقی است و در نشر معارف اهل بیت (ع) قدمی جدی برداشته است، ایشان در وصیت نامه اش تاکید می دارد، هرکس می خواهد زحمت فاتحه برای من داشته باشد بجای آن یک مساله شرعی را یاد بگیرد و به آن عمل کند.

آیت الله سعیدی به نقل از یکی از بزرگان می گوید: زمانی که با ایشان به نجف مشرف شدند در کنار قبر مطهر امام علی (ع) آرزوی شهادت می کنند و ۱۰ روز قبل شهادت جناب علامه طباطبایی را در عالم خواب می بینند که به ایشان می گویند: امام حسین (ع) را در خواب دیده ام که فرمودند به سعیدی بگو، بیا، چیزی نیست ما نگهدارت هستیم و این را به دستخط خودشان در پشت یکی از کتب یادداشت کرده اند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش از اقدامات صورت گرفته مدافعان سلامت و خیرین در ایام شیوع ویروس کرونا در استان تقدیر کرد و افزود: مدافعان سلامت و خیرین در این ایام خوش درخشیدند و با ایثار جان و مالشان گذشت و ایثار را به نمایش گذاشتند و برخی نیز در این راه به مقام شهادت نایل آمدند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار ضمن گرامی داشت سالگرد شهادت اول مجتهد شهید نهضت حضرت امام آیت الله محمد رضا سعیدی گفت: هر ساله به این مناسبت مراسمی بر سر مزار ایشان در وادی السلام برگزار می شود، اما امسال به دلیل محدودیت های صورت گرفته و عدم امکان مراسم محضر شما فرزند برومند آن شهید والامقام رسیدیم تا از بیانات شما بهره مند شویم.

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: امروز مفتخریم خدمت گزار ۸۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران استان قم هستیم و خوشبختانه در مجموعه ای خدمت می کنیم که نیروها همدلانه در مسیر خدمت به شهدا و ایثارگران همواره آماده هستند.

وی اضافه کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا همکاران با صمیمت و همدلی در روزهای تعطیل هم دست از خدمت نکشیدند و با توزیع ۱۰۰۰۰بسته بهداشتی، تهیه اقلام ضروری برای ۱۲۰۰ نفر از والدین صعب العلاج و توزیع تبرکی های مسجد جمکران جهادگرانه در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران بودند.

وی عنوان کرد: در این ایام ۵۰۰۰تماس با خانواده شهدا و ایثارگران برقرار شد و پزشکان پایش سلامت نیز مشاوره های تلفنی و پیگیری های درمانی را به صورت غیر حضوری دنبال کردند.
آیت الله محمد رضا سعیدی پس از شکنجه های بسیار در زندان در شب ۲۱ خرداد سال ۱۳۴۹ در سن ۴۱ سالگی به عنوان اولین مجتهد شهید نهضت حضرت امام مقام شهادت نائل آمد

امام عظیم الشان نیز در پیامی به مناسبت شهادت آیت الله سعیدی فرمودند: “…این تنها سعیدی نیست كه با این وضع اسف انگیز در گوشه زندان از پای در مي‌آید بلكه چه بسا افراد مظلوم و بي‌گناه به جرم حقگویی در سیاه‌چال‌های زندان مورد ضرب و شتم و شكنجه‌های وحشیانه و رفتار غیر انسانی قرار مي‌گیرند … من قتل فجیع این سید بزرگوار و عالم فداكار را كه برای حفظ مصالح مسلمین و خدمت به اسلام جان خود را هدیه نمودند، به ملت ایران تعزیت مي‌گویم و از خداوند متعال رفع شر دستگاه جبار و عمال كثیف استعمار را مسألت مي‌نمایم.