شناسايي و دستگیری اعضای باند گسترده فيشينگ در کشور

فرمانده انتظامی استان قم از شناسايي و دستگیری اعضای باند گسترده فيشينگ توسط کارشناسان پلیس فتا این استان خبر داد و گفت: متهمان ۳ هزار و ۵۶۵ شماره حساب را هک کرده بودند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار “سید محمود میرفیضی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با […]

فرمانده انتظامی استان قم از شناسايي و دستگیری اعضای باند گسترده فيشينگ توسط کارشناسان پلیس فتا این استان خبر داد و گفت: متهمان ۳ هزار و ۵۶۵ شماره حساب را هک کرده بودند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار “سید محمود میرفیضی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با توجه به روند افزايشي کلاهبرداري هاي اينترنتي در فضاي مجازي و فراگير شدن سرقت اطلاعات حساب هاي مالي افراد از طريق سايت ها و نرم افزارهاي جعلي با عناوين غيراخلاقي و نامتعارف به روش فيشينگ، ريشه يابي و شناسايي عاملان اصلي جرم در دستور کار پليس فتا استان قم قرار گرفت.
وی گفت: در ابتدا و پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد فردی با یک آيدي تلگرام و پس از درج آگهي کاريابي در سايت ديوار، با در اختيار گرفتن اطلاعات هويتي و اطلاعات حساب کارجويان اقدام به پولشويي مبالغ حاصله از فيشينگ کارت هاي بانکي مي کند.
فرمانده انتظامی استان قم افزود: در ادامه با تلاش های انجام شده ۴ نفر متهم در این رابطه دستگیر و مشخص شد توسط آن ها ۳ هزار و ۵۶۵ شماره حساب افراد هک شده که کارشناسان پلیس فتا استان قم مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال موجود در حساب افراد مذکور را مسدود کردند.
سردار میرفیضی از دیگر اقدامات پلیس فتا استان، شناسایی ۱۸ گروه تلگرامی فعال درحوزه فيشينگ در این رابطه دانست.
وی گفت: متهم اصلی این پرونده با افراد فعال در زمينه فيشينگ در خارج از ایران آموزش هايي را در رابطه با فيشينگ به روش نت بانک دريافت و با مشارکت و پشتيباني از خارج مرزها سعي در پياده سازي اين روش در کشور داشته است، همچنین وی تعاملات مالي خود با ساير مجرمان را از طريق ارز ديجيتال انجام و از هيچ حسابي با نام خود در فعاليت های مجرمانه اش استفاده نمي کرده است.
فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.
سردار میرفیضی تصریح کرد: علی رغم اين همه اطلاع رساني در جهت عدم ارائه اطلاعات کارت بانکي در سايت هاي فيشينگ، متاسفانه مردم به راحتي اطلاعات کارت بانکي خود را در اين پنل ها وارد مي کنند.
فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه استفاده از شبکه هاي اجتماعي در سطح جامعه به طور چشمگيري افزايش دارد، سن مجرمان سایبری را غالباً زير ۲۰ سال عنوان کرد و عدم نظارت والدین را یکی از دلایل اصلی گرایش این افراد به اعمال مجرمانه دانست.

انهدام باند قاچاق سلاح در عملیات مشترک پلیس
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به انهدام باند قاچاق سلاح در عملیات مشترک پلیس قم و فارس از کشف ۳۸ قبضه سلاح شکاری در این رابطه خبر داد.
سردار “سید محمود میرفیضی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی اقدامات صورت گرفته توسط پلیس امنیت عمومی استان و شناسایی یک باند حرفه ای قاچاق سلاح و قصد آنها جهت انتقال سلاح غیرمجاز از استان های غربی به مرکز کشور، بلافاصله در تبادل اطلاعاتی با پلیس امنیت عمومی استان فارس دستگیری افراد این باند در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی گفت: سپس با تلاش های صورت گرفته در یکی از محورهای مواصلاتی استان فارس، خودرو سمند حامل سلاح شکاری غیرمجاز شناسایی و توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان قم افزود: در بازرسی از خودرو قاچاق۳۸ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف، ۴ نفر در این رابطه دستگیر و تحویل قانون شدند